Hyundai Tucson T-GDI turbo dipamer di Mid Valley

Hyundai Tucson T-GDI turbo dipamer di Mid Valley

Pengedar rasmi kenderaan Hyundai di Malaysia, Hyundai-Sime Darby Motors telah mengesahkan kepada kami bahawa Hyundai Tucson akan menerima pilihan dua lagi enjin baru tidak lama lagi, dan satu daripadanya, iaitu model T-GDI kini sedang dipamerkan di pusat beli-belah Mid Valley. Bukan setakat enjin saja yang diubah, kereta ini juga mempunyai kelengkapan tambahan lain.

Pada bahagian luar, model ini boleh dibezakan dengan Tucson biasa melalui adanya lampu utama projector LED dengan lampu siang serta lampu penjuru LED, serta cat yang lebih gelap pada rim 17 incinya. Rim 19 inci lima cabang pula disediakan sebagai pilihan tambahan, dan disertakan dengan tayar 245,45R19, berbanding 225/45R17 untuk rim 17 inci.

Malangnya, kereta ini dikunci. Tetapi, tidak banyak yang berubah di dalam. Terdapat kamera hadapan, melengkapi kamera belakang yang sedia ada pada Tucson standard, dan pintu but kuasa elektrik dengan operasi tanpa sentuh.

Selain daripada itu, kit standard sepatutnya sama sahaja dengan model paling tinggi yang dijual sekarang, iaitu Executive. Ini termasuk lampu kabus depan dan belakang, lampu puddle, operasi tanpa kunci, butang pemula enjin, stereng pelbagai fungsi, kemasan kulit, tempat duduk pemandu larasan elektrik, kawalan tiga mod Drive Mode Control (Normal, Sports dan Eco) dan skrin informasi TFT LCD Supervision 4.2 inci.

Kelengkapan lain yang akan disertakan pada kereta ini adalah brek kecemasan elektronik, cermin pandang belakang malap automatik dengan kompas, corong pendingin hawa di belakang, sistem informasi dan hiburan berasaskan Android dengan skrin lapan inci dan cruise control. Ciri keselamatan yang ada pula terdiri daripada enam beg udara, ABS, EBD, BA, hill start assist, hill descent control dan cagak ISOFIX.

Di bawah hud kereta ini terdapat enjin empat silinder T-GDI 1.6 liter turbo direct injection yang mampu menghasilkan 177 PS pada l5,500 rpm dan 265 Nm pada 1,500 hingga 4,500 rpm – satu peningkatan yang jelas berbanding 155 PS dan 192 Nm pada model 2.0 liter yang ada sekarang. Ia masih lagi menggunakan pacuan roda hadapan, tetapi kotak gear kini menggunakan unit klac berkembar tujuh kelajuan berbanding automatik enam kelajuan biasa.

Model T-GDI ini akan disertai oleh varian turbodiesel CRDi, yang mampu menawarkan 182 hp pada 4,000 rp dan 400 Nm antara 1,750 hingga 2,750 rpm yang datang daripada enjin 2.0 liter diesel dan kotak gear automatik enam kelajuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required