Bangkok 2017: Honda Civic Hatchback versi Modulo

Bangkok 2017: Honda Civic Hatchback versi Modulo

Ada dua model yang menjadi tarikan utama di kawasan pameran Honda di Bangkok International Motor Show 2017 iaitu Honda CR-V dan Honda Civic Hatchback. Kami telah menunjukkan keduanya, bersama CR-V yang dilengkapi kit Modulo, dan kini tiba pula masa untuk Civic Hatchback, dengan kit Modulo.

Untuk model pameran ini, Honda Thailand telah memilih Civic Hatchback berwarna hitam Crystal Black Pearl, dan diserikan dengan kit Modulo yang berwarna oren. Kemasan bahagian bawah yang terdapat pada kenderaan ini termasuk sambungan kepada lip hadapan, side skirt dan lip belakang. Lip bawah tersebut memang sudah ada, cuma ia ditambah dengan lagi satu lapisan oleh Modulo.

Pada bahagian belakang, paling jelas adalah sayap yang terletak di atas cermin belakang, dan terkeluar sedikit ke tepi. Satu lagi spoiler, yang bersambung dengan lampu belakang dikekalkan daripada model standard. Dalam katalog Modulo juga terdapat rim 17 inci unik yang dibalut dengan tayar hampir sama saiz seperti standard iaitu 215/50. Anda juga boleh melihat kemasan krom pada cermin sisi dan berhampiran A-pillar. Turut diberi adalah kemasan di bahagian tepi pintu dengan lampu nyalaan logo Civic.

Kenderaan versi hatchback bagi Civic FC ini dilancarkan di Thailand bulan lalu, dan ia ditawarkan dalam satu varian sahaja iaitu 1.5L Turbo CVT pada harga 1.169 juta baht (RM149,620). Enjin VTEC Turbo ini mampu menghasilkan 173 PS pada 5,500 rpm dan 220 Nm tork pada 1,700 hingga 5,500 rpm. Walaupun begitu, di Amerika dan Eropah, kereta ini turut ditawarkan dengan pilihan transmisi manual.

Untuk dimensi, versi hatchback ini berkongsi jarak roda (2,700 mm) dan lebar (1,798 mm) yang sama dengan versi sedan, tetapi lebih tinggi (+20 mm) dan lebih pendek 112 mm. Antara barangan standard yang diberikan pada Civic Hatchback adalah rim 17 inci, skrin sesentuh tujuh inci (dengan aplikasi Apple CarPlay dan Android Auto), pedal penukar gear di stereng serta kemasan dalam kulit berwarna hitam.

Selain itu, ia juga dilengkapi dengan butang pemula enjin, kunci yang boleh memulakan enjin dari jauh, auto brake hold, tempat duduk belakang boleh lipat 60:40, kamera undur dan tempat duduk hadapan yang boleh dilaras secara elektronik. Pada aspek keselamatan, kenderaan ini dilengkapi dengan enam beg udara, VSA dan Hill Start Assist.

GALERI: Honda Civic Hatchback dengan aksesori Modulo

GALERI: Honda Civic Hatchback 1.5L Turbo

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required