VW bakal pamer barisan Golf 2018 di New York

VW bakal pamer barisan Golf 2018 di New York

Volkswagen bakal membawa seantero barisan Golf 2018 untuk dipamerkan di New York Auto Show yang bakal membuka tirainya tidak lama lagi. Ia melibatkan model asas Golf, GTI, Alltrack, SportWagen, e-Golf dan yang paling menjadi dambaan sudah pastinya Golf R.

Bagi imej luaran Golf asas, boleh dikatakan ia telah banyak dipertingkatkan. Menampilkan lampu utama automatik, lampu nyalaan siang LED, lampu belakang LED dan juga gril krom hadapan baharu yang lebih segar. Bagi varian SE, ia dipadankan dengan roda bersaiz 16-inci, dan aloi 17-inci baharu opsyen bagi SEL. Semua elemen keselamatan standard yang ada pada model 2017 telah dikekalkan termasuklan bantuan menukar lorong, kawalan jarak parkir dan bantuan parkir.

Manakala di dalamnya, kelihatan sistem skrin sesentuh lapan-inci yang lebih besar terletak di tengah bahagian hadapan, bagi varian SE dan ke atas, lengkap dengan sambungan Apple CarPlay dan Android Auto. Bagi varian asas S, ia didatangkan dengan skrin 6.5-inci serta menampilkan VW Car-Net App-Connect. Kuasa bagi kesemua varian dijanakan oleh enjin 1.8 liter TSI dengan output 170 hp dan tork 269 Nm.

Manakala bagi Gold Alltrack 2018 pula, ia juga mengalami peningkatan luaran termasuk lampu belakang LED, lampu nyalaan siang LED baharu, rim aloi 17-inci bagi varian S dan SE, opsyen 18-inci untuk SEL. Sama seperi Golf asas, ia juga menampilkan skrin sesentuh 6.5-inci untu varian S dan lapan-inci bagi SE dan SEL. Golf Alltrack masih mengekalkan enjin yang sama iaitu 1.8 liter pengecas turbo dengan hamburan kuasa 170 hp dan 269 Nm.

Bagi Golf SportWagen pula, ia menawarkan pacuan semua-roda hanya untuk varian SEL. Manakala varian S dan SE hanya meneria pacuan roda-hadapan. Alltrack dan SportWagen juga didatangkan dengan opsyen transmisi manual dan automatik, dengan Alltrack menawarkan enam-kelajuan bagi manual dan enam-kelajuan baharu bagi DSG, manakala SportWagen pula dengan manual lima-kelajuan dan DSG enam-kelajuan.

VW bakal pamer barisan Golf 2018 di New York

Golf GTI 2018 pula kini ditawarkan dengan opsyen empat-pintu dan tiga varian iaitu S, SE dan Autobahn. Masih kekal dengan enjin 2.0 liter TSI pengecas turbo, ia mampu menghasilkan kuasa sehingga 220 hp dan tork 349 Nm, berbanding 210 hp pada model terdahulu. Ketiga-tiga varian juga ditawarkan dengan transmisi manual atau automatik, kedua-duanya enam-kelajuan.

Antara elemen baharu yang ditawarkan termasuklah roda 18-inci, kamera belakang, roda stereng sport pelbagai-fungsi balutan kulit dan pencahayaan ambien. Manakala varian SE menawarkan lampu utama LED dan brek prestasi seperti Golf R, dengan tambahan elemen keselamatan seperti pemantauan titik buta dan kemasukan tanpa kunci. Bagi varian tertinggi GTI Autobahn pula, menerima sistem skrin sesentuh lapan-inci baharu, bumbung panoramik berkuasa, tempat duduk balutan kulit dan sistem audio premium Fender.

VW bakal pamer barisan Golf 2018 di New York

Model yang terhangat sudah pasti Golf R 2018, yang menerima lonjakan kuasa sehingga 292 hp dan tork 379 Nm menerusi padanan enjin 2.0 liter TSI. Semua kuasa disalutkan menerusi kotak gear manual enam-kelajuan atau automatik dwi-klac DSG tujuh-kelajuan eksklusif untuk R sahaja.

Antara elemen lain yang turut ditawarkan termasuklah Drive Mode Select dengan Race Mode, kemasukan tanpa kunci dengan butang penghidup enjin, lampu utama automatik dengan pengesan hujan dan juga pilihan rim aloi 19-inci.

Volkswagen Golf 2018

Volkswagen Golf GTI 2018

Volkswagen Golf R 2018

Volkswagen Golf Alltrack 2018

Volkswagen Golf Sportwagen 2018

Volkswagen e-Golf 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required