UMWT kembalikan harga asal MPV, SUV di M’sia

UMWT kembalikan harga asal MPV, SUV di M’sia

Beberapa hari lalu, UMW Toyota Motor Sdn Bhd (UMWT) telah mengeluarkan kenyataan media mengenai harga baharu bagi barisan MPV dan SUVnya. Ini adalah susulan Kerajaan membuat keputusan menaikkan duti eksais sebanyak 5% menjadi 65% bagi MPV mampu milik.

Walau bagaimana pun, semalam Kerajaan telah membuat ‘u-turn’ dengan menarik semula keputusan terbabit dan mengekalkan duti eksais sebanyak 60% seperti sebelum ini ekoran rungutan orang ramai berhubung perkata berkenaan.

UMWT kembalikan harga asal MPV, SUV di M’sia

Harga lama akan dikekalkan, manakala harga baharu terbatal serta-merta

Dengan keputusan Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) yang mengesahkan kadar lama 60% akan dikekalkan berkuat kuasa serta merta, UMWT membuat keputusan untuk mengembalikan harga asal iaitu sebelum harga baharu diumumkan pada 10 April lalu. Ia melibatkan harga bagi Toyota Avanza, Sienta dan Rush.

Menurut UMWT lagi, bagi pelanggan yang telah membuat tempahan antara tarikh 10 hingga 12 April 2017, harga bagi kenderaan terbabit adalah berdasarkan harga duti eksais 60% itu. Untuk maklumat lanjut mengenainya, para pelanggan boleh menghubungi Toyota di talian 1800-8-TOYOTA (869682) atau berkunjung ke mana-mana bilik pameran Toyota berhampiran.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required