Geely tayang MPV konsep untuk pameran di Shanghai

Geely tayang MPV konsep untuk pameran di Shanghai

Untuk pameran Auto Shanghai yang akan bermula Rabu ini, Geely akan menampilkan sebuah MPV konsep yang menjadi petunjuk kepada rekaan kenderaannya di masa hadapan. Barisan kenderaan terkini yang dikeluarkan oleh jenama itu kini tidak menyertakan rekaan sebuah MPV.

Dari apa yang dapat dilihat melalui singkapan imej minimal yang didedahkan itu, rekaan lampu depan dan belakangnya akan menampilkan penggunaan lampu LED dalam tiga baris. Dari gambar yang sama, rekaan bumbungnya nampak terapung tanpa kehadiran bahagian pillar di belakang yang digelapkan.

Bahagian C-pillar dan B-pillar kelihatan disepadukan bersama tingkapnya. Maklumat lanjut berkaitan model konsep ini akan diperoleh sebaik sahaja ia dipertontonkan di Auto Shanghai minggu ini, termasuk persoalan sama ada ia akan diproduksi atau sebaliknya.

MPV terdahulu keluaran Geely – dikenali Emgrand EV8 – dikuasakan oleh enjin 2.4 liter petrol dan 2.0 liter diesel, dipadankan dengan transmisi lima-kelajuan manual atau automatik enam-kelajuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required