Geely MPV Concept ditunjuk awal sebelum Shanghai

Geely MPV Concept ditunjuk awal sebelum Shanghai

Pameran Auto Shanghai 2017 hanya akan dibuka bermula esok, tetapi gambar dan informasi berkenaan model yang akan dibawa ke sana sudah mula tersebar. Salah satunya adalah model ini, iaitu Geely MPV Concept, yang kelihatan seperti penerus generasi bagi model Emgrand V8.

Bagi sebuah MPV, kenderaan ini kelihatan cukup segak, dengan rupa hadapan modennya menampilkan gril unik Geely, dan diapit lampu yang mempunyai bentuk ke belakang, seperti kenderaan Range Rover. Turut dilihat adalah lekuk hiasan di tepi lampu dan D-pillar.

Lekuk roda yang lebih jelas menempatkan rim yang lebih besar, sementara bahagian tepi yang mempunyai lekuk ke dalam menjadikan kenderaan ini lebih menarik. Bahagian B-pillar dan C-pillar MPV ini diwarnakan hitam dan menimbulkan rupa seperti mempunyai bumbung yang terapung dan diserikan dengan bumbung panoramik yang besar.

Keunikan lain kenderaan ini adalah ia menggunakan pintu jenis suicide untuk penumpang belakang, dan di dalamnya terdapat tiga baris tempat duduk yang setiap satunya kelihatan seperti mempunyai bentuk bucket. Konsol tengah yang tinggi pula memudahkan pemandu untuk mencapainya.

Untuk aspek teknikal, masih belum ada maklumat yang disiarkan, tetapi ia mungkin boleh didapati sebaik dipertontonkan pertama kali kepada wakil media esok di Shanghai.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required