Nampak gayanya Honda Accord akan menerima penggantian serba baharu, setelah sekian lama asyik dengan facelift sahaja. Memang sudah tiba masanya Accord didatangkan dengan pembaharuan yang lebih jitu, memandangkan model pesaingnya Toyota Camry 2018 bakal muncul tidak lama lagi. Terkini, foto spyshot diterima menunjukkan sedan segmen-D yang dibaluti penyamaran sedang diuji.

Foto ini menunjukkan bahagian hadapannya yang kelihatan agak mirip dengan Civic terkini, ditampilkan lampu utama LED (mungkin sebagai opsyen) disambung pada bar krom besar. Imej agresifnya turut disumbang dengan penampilan gril besar seperti model semasa Accord Hybrid yang dipasarkan di Jepun.

Di bahagian sisinya, garisan bumbungnya kelihatan menonjol, melunjur ke belakang. Menariknya, bahagian cermin belakangnya senada dengan Proton Perdana yang dibina dengan platform Accord generasi ke-lapan.

Sepertimana Civic, Accord generasi ke-10 ini mungkin menggunakan enjin yang sama dengan CR-V di pasaran US, termasuk 2.4 liter naturally-aspirated DOHC i-VTEC pancitan-terus empat-silinder dengan kuasa 184 hp pada 6,400 rpm dan tork 244 Nm pada 3,900 rpm. Honda turut mengesahkan enjin 1.5 liter DOHC VTC turbo, pada CR-V yang mampu menghamburkan kuasa pada 190 hp pada 5,600 rpm dan tork 243 Nm dari takat 2,000 hingga 5,000 rpm.