Mazda CX-5, CX-9 generasi baharu bakal tiba di Malaysia dijangka pada September atau Oktober ini

Mazda CX-5, CX-9 generasi baharu bakal tiba di Malaysia dijangka pada September atau Oktober ini

Pengedar Mazda di Malaysia, Bermaz, telah memberitahu, generasi baharu bagi Mazda CX-5 dan CX-9, dijangka bakal tiba di pasaran tempatan pada bulan September atau Oktober ini. Model CX-5 tersebut hadir dengan unit pemasangan tempatan (CKD), dan pastinya akan ditawarkan dengan harga yang lebih kompetitif.

Bagi generasi kedua SUV saiz sederhana serba baharu yang diperkenalkan di LA Auto Show pada November tahun lalu, Bermaz akan turut menawarkannya dalam warna istimewa Soul Red Crystal yang sebelum ini tiada dalam senarai warna bagi model pemasangan tempatan.

Menurut Dato’ Ben Yeoh, Pengarah Eksekutif Bermaz berkata, disebabkan CX-5 generasi baharu ini diproduksi secara pemasangan tempatan, harga yang ditawarkan pasti lebih kompetitif, malahan ia juga akan dieksport ke negara ASEAN lain.

Mazda CX-5, CX-9 generasi baharu bakal tiba di Malaysia dijangka pada September atau Oktober ini

Beliau turut mengesahkan, CX-5 serba baharu ini akan ditawarkan dengan enjin petrol 2.0 liter dan 2.5 liter SkyActiv-G serta varian diesel 2.2 liter SkyActiv-D pengecas turbo, dengan transmisi SKyActic-Drive enam-kelajuan serta turut akan ditampilkan dengan sistem G-Vectoring Control.

Dalam masa yang sama, model CX-9 yang dipertontonkan awal tahun ini, juga akan dijual secara rasminya di sini dengan menampilkan model spesifikasi Australia. Ia akan ditawarkan dengan enjin yang sama iaitu 2.5 liter SkyActiv pengecas turbo. Walau bagaimana pun, Bermaz tidak memaklumkan adakan CX-9 juga akan diproduksi secara pemasangan tempatan mahu pun tidak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required