Subaru XV 2.0i-S STI diperkenalkan di M’sia – RM123k

Subaru XV 2.0i-S STI diperkenalkan di M’sia – RM123k

Motor Image telah memperkenalkan varian baharu bagi model Subaru XV facelift iaitu XV 2.0i-S STI yang dilengkapi dengan aksesori STI. Kit terbabit merangkumi spoiler bumbung belakang STI, spoiler di bahagian bawah belakang STI, dan skirt sisi STI sebagai standard bagi varian ini.

Walau bagaimana pun, pembeli mempunyai pilihan untuk menambah sedikit elemen, seperti tower bar fleksibel STI, spoiler di bahagian bawah hadapan STI, dan rim aloi 17-inci STI.

Lain-lain elemen sama ada mekanikal mahu pun luaran dan dalamannya tiada perubahan. Model facelift ini telah dilancarkan pada Januari tahun lalu dengan dua varian iaitu 2.0i dan 2.0i-Premium.

XV dijanakan oleh enjin boxer 2.0 liter DOHC empat-silinder yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 150 PS pada 6,200 rpm dan tork 196 Nm pada 4,200 rpm. Ia turut dipadankan dengan transmisi Lineartronic CVT enam-kelajuan, di mana kuasanya disalurkan ke-empat-empat roda menerusi sistem Symmetrical All-Wheel Drive (SAWD). Iaitu sistem ini akan menyalurkan kuasa dengan agihan 60:40 iaitu roda hadapan ke roda belakang.

Subaru XV 2.0i-S STI ini ditawarkan dengan harga pengenalan RM122,688 (sebelum GST, tanpa insurans, yuran pendaftaran dan cukai jalan), dan harga istimewa ini boleh diperoleh selagi stok masih ada.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required