Mercedes-AMG G 63, G 65 Exclusive Edition dan G 350 d, G 500 Designo Manufaktur istimewa diperkenalkan

Mercedes-AMG G 63, G 65 Exclusive Edition dan G 350 d, G 500 Designo Manufaktur istimewa diperkenalkan

Mercedes-Benz Gelandewagen kini telah pun menyenaraikan barisan tambahan bagi model edisi istimewa mewah, kali ini dengan penyertaan G 63 dan G 65 Exclusive Edition, bersama G 350 d dan G 500 Designo Manufaktur. Ia diperkenalkan selepas G650 Landaulet dalam barisan G-Wagen ditampilkan di Geneva Motor Show 2017.

Model baharu Exclusive Edition ini menerima perubahan penuh estetika bagi kedua-dua varian G 63 dan G 63, termasuk pelindung bawah keluli tahan karat, jaluran sport AMG, jaluran umpama aluminium gelap di dalamnya dan juga pelindung tayar simpanan yang dicat sama dengan warna badan.

Ia juga menerima roda aloi ringan AMG 21-inci yang dibaluti tayar 295/40R21, dengan cat hitam pekat bagi G 63 dan kilatan seramik untuk G 65. Eksklusif untuk model ini juga ialah kekemasan cat AMG Monza Grey.

Mercedes-AMG G 63, G 65 Exclusive Edition dan G 350 d, G 500 Designo Manufaktur istimewa diperkenalkan

Malahan bahagian dalamannya juga telah diperkemaskinikan. Pakej designo Exclusive hadir dengan dua-tona, material kulit bagi papan pemuka dan tempat duduk sport AMG secara standard, serta dua-tona kulit upholstery. Dua-tona designo kulit Nappa boleh didapati dalam enam pilihan warna, atau tiga yang dispesifikkan dengan dua penyandar dengan balutan kulit karbon berwarna hitam.

Selain itu, ia juga hadir dengan panel pintu dan tempat duduk bersama paten berlian. Manakala pakej Seat Comfort juga boleh dispesifikkan dengan kawalan suhu, tempat duduk pelbagai-warna untuk pemandu dan penumpang hadapan.

Pilihan lain yang turut ditampilkan ialah tali pinggang keledar designo berwarna merah, pemegang dengan balutan kulit dan roda stereng AMG Performance dua-tona bagi menyesuaikan dengan warna tempat duduk.

Mercedes-AMG G 63, G 65 Exclusive Edition dan G 350 d, G 500 Designo Manufaktur istimewa diperkenalkan

Varian Mercedes-AMG G 63 dan G 65 Exclusive Edition bakal dijual di Jerman pada harga masing-masing €163,125 (RM769,648) dan€287,658 (RM1,357,214).

Turut didedahkan ialah model edisi istimewa G 350 d dan G 500 dalam versi Designo Manufaktur, dengan menampilkan tiga pilihan warna luaran Designo Magma Red, Designo Mystic White dan Obsidian Black – dengan beberapa pilihan kekemasan luaran berwarna hitam, termasuklah roda aloi AMG dan jaluran sisi.

Manakala gril radiator, perumah cermin sisi dan pelindung tayar simpanan dengan kekemasan Obsidian Black. Elemen standard bagi model Designo Manufaktur Edisition ini dengan pakej Exclusive termasuklah pakej Seat Comfort yang merangkumi tempat duduk hadapan dengan kawalan suhu, papan pemuka balutan kulit, ambang pintu iluminasi dan roof liner dari Designo dengan gentian karbon Dinamica berwarna hitam.

Mercedes-AMG G 63, G 65 Exclusive Edition dan G 350 d, G 500 Designo Manufaktur istimewa diperkenalkan

Pakej Sport pula termasuk pakej Luaran Keluli Tahan Karat pada bahagian bod kedua-dua sisi, alas lantai berwarna hitam, dan untuk G 500 turut ditampilkan ekzos sport. Ia turut memberikan pilihan pakej Chrome dengan menampilkan kekemasan krom di sekeliling kawalan pelarasan tempat duduk dan pembesar suara di bahagian pintu hadapan, dengan perkataan Mercedes-Benz bagi ambang ruang penyimpanan barang di belakang.

Di Jerman, G 350 d Designo Manufaktur Edition ditawarkan pada harga €109,878 (RM518,379), sementara G 500 Designo Manufaktur Edition pula berharga €121,683 (RM574,030).

GALERI: Mercedes-Benz G 500

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required