Seat akan perkenal Ateca FR dan 600 Concept di Spain

Seat akan perkenal Ateca FR dan 600 Concept di Spain

Seat kini sedang bersiap sedia untuk memperkenalkan Ateca FR dan 600 BMS Concept semasa pameran Automobile Barcelona 2017 yang akan berlangsung minggu hadapan. Ateca FR adalah versi sporty bagi SUV pertama Seat dan ia menawarkan pemanduan sporty tanpa mengenepikan keselesaan, gaya, kemewahan dan kepelbagaian sambungan, menurut laporan wakil Volkswagen di Spain.

Kenderaan ini boleh dikenal pasti adanya rel bumbung dan rangka tingkap aluminium, gril hitam berkilat, bampar dan lampu kabus FR, rim 18 inci (pilihan 19 inci turut disediakan), side skirt, cermin belakang yang dikelilingi dengan spoiler hitam kecil, spoiler di atas pintu but dan logo FR.

Logo tersebut juga digunakan pada bahagian dalam, pada plet di tepi pintu dan roda stereng yang dibalut dengan kulit serta kemasan hitam berkilat. Tempat duduk pula dibalut dengan Alcantara, panel pintu mempunyai lapik khas FR, pedal adalah aluminium dan jahitan merah digunakan pada stereng, kain di tombol gear dan tempat duduk. Ateca FR ini datang dengan suspensi yang lebih tegap.

Turut akan menyertai model ini adalah Seat 600 BMS Concept, yang direka sebagai menyambut ulang tahun ke 60 model paling ikonik jenama itu iaitu Seat 600D. Mengambil inspirasi daripada model lama itu, 600 BMS Concept menggunakan pintu jenis suicide dan mengekalkan bumbung kanvas yang boleh digulung. Di dalam, kemasannya menggunakan kulit serta jahitan berwarna oren.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required