Range Rover Evoque Landmark Edition – model khas rai penghasilan 600,000 unit sepanjang enam tahun

Range Rover Evoque Landmark Edition – model khas rai penghasilan 600,000 unit sepanjang enam tahun

Range Rover Evoque merupakan antara produk yang berjaya dalam barisan model Land Rover. Buktinya, SUV kompak ini telah dijual lebih daripada 600,000 ribu unit dalam masa enam-tahun, dengan 80% daripadanya telah dieksport ke 130 pasaran luar. Produksi tambahan turut dijalankan di China dan Brazil bagi menampung permintaan pasaran tempatan kedua-dua negara tersebut.

Walaupun sudah berada dalam pasaran lebih dari enam-tahun, permintaan terhadap SUV ini masih lagi tinggi. Pada Mac tahun ini, Evoque mencatatkan rekod jualan bulanan tertinggi sejak diperkenalkan iaitu hampir 18,000 unit terjual.

Untuk meraikan kejayaan tersebut, model istimewa digelar Evoque Landmark Edition telah diperkenalkan. Model khas ini hadir dengan warna unit Moraine Blue yang diinspirasikan dari tasik firus di Pergunungan Rocky Kanada (warna Yulong White dan Corris Grey turut ditawarkan), dan turut diberikan kit badan serta perincian bahagian luaran berwarna kelabu – termasuk bumbung panaromik kemasan Carpathian Grey, rim aloi 19-inci kelabu gelap, serta gril, bonet, liang fender, dan juga tulisan pada bahagian belakang dengan kemasan Graphite Atlas.

Elemen kelabu gelap turut diberikan pada bahagian dalaman, terdapat pada konsol tengah dengan kemasan seperti satin yang diberus, dikelilingi tempat duduk dengan kulit Ebony bersama serlahan jahitan Light Lunar dan kemasan berliang pada bahagian tengah.

Landmark Edition ini hadir dengan teknologi terkini dari Land Rover termasuk ciri opsyenal sistem InControl Touch Pro dengan skrin 10-inci menampilkan aplikasi seperti Spotify dan hotspot Wifi 4G. Aplikasi Remote Premium pula boleh memberikan informasi seperti paras bahan api, status kunci, lokasi dan juga fungsi pra-pemanasan/penyejukan kabin pada telefon pintar.

Servis Touch Pro menawarkan peta dengan maklumat trafik masa-sebenar, satelit dan paparan ‘street level’ serta sidebar ‘Live Apps’ yang memberikan maklumat cuaca, tajuk berita utama, pengesan penerbangan dan banyak lagi.

“Apa yang membuatkan Evoque sangat istimewa adalah kerana relevannya. Rekaannya kekal moden dan segar. Evoque dikenali ramai kerana telah membawa pembeli dari kalangan generasi muda kepada jenama Range Rover, termasuk lebih wanita. Kejayaannya jelas dari mula dan memberikan kami keyakinan untuk memulakan sesuatu yang baru, yang anda boleh lihat pada kenderaan seperti Evoque Convertible,” kata Gerry McGovern, ketua pegawai rekabentuk Land Rover.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required