Daymak keluarkan “go-kart paling pantas di dunia”

Daymak keluarkan “go-kart paling pantas di dunia”

Sebelum membaca lebih lanjut, lihat betul-betul nama syarikat ini – ia adalah Daymak, dan bukannya Demak. Daymak adalah sebuah syarikat teknologi yang berpusat di Toronto, Canada dan mereka mempunyai pelbagai produk seperti motosikal elektrik, basikal elektrik dan motor elektrik sendiri.

Terbaru, mereka mengeluarkan teaser yang menunjukkan hasil mereka yang terkini, iaitu go-kart yang didakwa sebagai paling laju di dunia telah sedia untuk menemui pasaran. Ia dipanggil sebagai C5 Blast. Daymak akan mengeluarkan dua model bagi C5 Blast iaitu C5 Blast Standard berharga USD9,999 (RM43,315) dan C5 Blast Ultimate berharga USD59,999 (RM259,915).

Model Ultimate tersebut adalah model yang didakwa sebagai paling pantas di dunia, dan ia dikatakan boleh memecut dari 0-60 bsj (97 km) dalam masa hanya 1.5 saat. Kuasa kenderaan ini datang daripada bateri Lithium Panasonic Sel gabungan 2400 Watt dan motor elektrik DC brushless 48 V/ 10 kW.

Namun begitu, membezakannya dengan model asas, model Ultimate ini turut ditambah dengan lapan motor EDF 120 mm 840 KV dan 4 motor EDF 140 mm 720 KV, bersama 12 lagi bateri EDF 5000 mAH. Untuk memastikan go-kart ini boleh beroperasi dengan baik, ia dilengkapkan dengan sistem penyejukan cecair.

Anda boleh saksikan bagaimana prestasi awal C5 Blast Ultimate dalam video berkenaan prototaip yang dikeluarkan sendiri oleh Daymak, dan mereka juga ada mengeluarkan sebuah lagi video teaser model yang lengkap.

Go-kart C5 Blast sudah boleh ditempah melalui laman web Daymak dan masa yang diperlukan sebelum pembeli dapat menerima go-kart mereka adalah selama enam bulan kerana ia dikatakan dibina menggunakan tangan, serta bergantung kepada tempahan yang diterima di Canada.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required