Honda Civic Hatchback Orange Edition untuk Australia

Honda Civic Hatchback Orange Edition untuk Australia

Honda Australia telah mengumumkan kehadiran Honda Civic Hatch Orange Edition, yang hanya ditawarkan sebanyak 100 unit di negara berkenaan. Berbanding dengan model Civic Hatch standard, versi Orange Edition ini ditawarkan dengan warna Crystal Black Pearl dengan kekemasan Tucson Orange.

Orange Edition ini turut menerima aloi Jet Black 17-inci yang dipadankan dengan warna badan hitam, bersama front lip, spoiler bawah belakang, skirt sisi dan pelekat yang kesemuanya berwarna jingga. Malahan jaluran jingga juga didapati pada cermin sisi dan juga grafik pada warna yang sama bagi pintu. Didapati pada varian VTi, VTi-S, VTi-L dan VTi-LX, pek Orange ini ditawarkan dengan harga tambahan sebanyak A$2,998 (RM9,617) bersama harga normal Civic.

Honda Civic Hatchback Orange Edition untuk Australia

Pernah melihatnya sebelum ini? Civic Hatch Orange Edition pada asasnya adalah Civic Hatchback dengan kit Modulo yang pernah kami rakamkan fotonya di Bangkok International Motor Show 2017 pada Mac lalu, dengan pelekat tambahan dan rim berlogo Honda bagi kereta pertujukan edisi Modulo di Thai.

Di Australia, Civic Hatch boleh didapati dengan enjin 1.8L SOHC i-VTEC dengan kuasa 141 PS/174 Nm atau 1.5L VTEC Turbo (173 PS/220 Nm dari 1,700 hingga 5,500 rpm). Seperti di Thai, tiada pilihan bagi transmisi manual enam-kelajuan, sebaliknya hanya CVT automatik bersama pedal penukar gear bagi varian turbo. Di Malaysia, setakat ini tiada perancangan untuk membawa masuk varian Civic Hatch ke pasaran tempatan.

GALERI: Honda Civic Hatchback dengan aksesori Modulo di BIMS 2017

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required