VIDEO: Porsche 911 yang ke-1 juta dikeluarkan

Porsche 911 adalah satu model kenderaan yang sudah mencapai status ikon dalam dunia automotif. Sejak diperkenalkan pada tahun 1963 sebagai pengganti kepada model 356, model sports dua pintu ini telah melalui beberapa evolusi, namun masih mengekalkan DNA asalnya.

Kini, syarikat pengeluar dari Jerman itu mencapai satu tahap yang baru dengan 911 apabila model yang ke satu juta dikeluarkan daripada kilangnya di Zuffenhausen, Jerman. Ia adalah daripada model 911 Carrera S, dan dihasilkan dengan kemasan seperti 911 pertama yang dikeluarkan 54 tahun lalu. Warna yang digunakan adalah Irish Green, dan ia juga mendapat kemasan lain serta lencana yang berwarna emas.

Sementara itu, bahagian dalam pula mendapat kemasan tempat duduk houndstooth, bersama stereng yang diperbuat daripada kayu mahogany, dan transmisi manual. Untuk menjadikannya lebih istimewa, terdapat juga grafik ‘1,000,000’ yang dipaparkan pada panel instrumennya.

Saksikan video penghasilan kenderaan bersejarah ini, kerana ia bukan untuk dijual dan hanya akan digunakan untuk pameran jelajah seluruh dunia, sebelum akhirnya disimpan di muzium Porsche berhampiran kilang di Zuffenhausen, Jerman.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required