AMG tidak akan memberi kesan terhadap eksklusiviti

AMG tidak akan memberi kesan terhadap eksklusiviti

Walau pun kenderaan dengan logo AMG melonjak jualannya sebanyak 44% pada tahun lalu berbanding 2015 dengan jumlah keseluruhan tahunan hampir mencecah 100,000 unit, namun ketua AMG Tobias Moers berkata, ia tidak akan membuatkan jenama ini hilang keinginan dan eksklusiviti, laporan Autocar.

Beliau percaya peningkatan jualan model AMG tidak akan memberi kesan terhadap pembelian model-model lain, malahan turut menjangka pertumbuhan bagi tahun ini mampu melonjak dua kali ganda. Jenama ini telah pun mengeluarkan sebanyak 98,235 unit AMG pada tahun lalu.

AMG tidak akan memberi kesan terhadap eksklusiviti

“Ini semua mengenai strategi. Kita telah menambah jumlah daripada model 63 dan kini mengeksploitasi model 43 pula. Untuk sesetengah pelanggan, C 63 mungkin agak sedikit keterlaluan, jadi mereka bermula dengan C 43 terlebih dahulu sebelum beralih ke 63. Secara tidak langsung memberi peluang kepada kami untuk lebih fokus pada model 63,” jelasnya lagi.

Kenyataan ini turut senada dengan Britta Seeger, ketua pemasaran dan jualan Mercedes-Benz. “Memperluaskan model bagi jenama ini turut memberikan kelebihan buat para pelanggan dalam membuat pilihan yang diingini. Kami menawarkan A 43, yang turut memiliki prestasi pemanduan yang mengagumkan bagi pemandu yang belum bersedia untuk memilih model 63.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required