Panggilan semula isu inflator beg udara Takata untuk Nissan – senarai baru untuk Frontier, Sentra dan X-trail

Panggilan semula isu inflator beg udara Takata untuk Nissan – senarai baru untuk Frontier, Sentra dan X-trail

Edaran Tan Chong Motor Sdn Bhd (ETCM), pengedar tunggal jenama Nissan di Malaysia hari ini mengumumkan senarai baru kenderaan keluarannya yang terlibat dengan panggilan semula berhubung isu inflator beg udara Takata.

Untuk sesi kali ini, dianggarkan sebanyak 52,707 unit kenderaan Nissan terlibat membabitkan trak pikap Frontier CKD (D22) keluaran Julai 2004 hingga Disember 2012 (1,032 unit), sedan Sentra CKD (N16) keluaran Jun 2000 hingga Disember 2004 (48,517 unit) dan juga SUV X-Trail CKD (T30) keluaran Januari 2009 hingga Disember 2012 (3,158 unit).

Turut dinyatakan, Sentra N16 yang tidak dibekalkan dengan beg udara dan juga X-trail generasi baharu (T32), serta model-model dalam bilik pameran sedia ada tidak terlibat dengan panggilan semula ini.

Semua pelanggan yang terlibat akan diberitahu menerusi surat daripada Tan Chong Ekspres Auto Servis (TCEAS). Mereka yang menerima surat itu dinasihatkan supaya menghubungi cawangan TCEAS terdekat untuk mendapatkan temu janji. TCEAS yang terpilih juga telah melanjutkan tempoh operasi mereka dan kini ia dibuka 365 hari memudahkan pelanggan bagi meningkatkan kapasiti aktiviti penggantian.

Panggilan semula isu inflator beg udara Takata untuk Nissan – senarai baru untuk Frontier, Sentra dan X-trail

ETCM juga menyediakan perkhidmatan mengganti inflator beg udara Takata semasa Karnival Pandu Uji yang diadakan pada 19 dan 20 Mei 2017 di AEON Mall Kota Bharu, Kelantan bermula jam 10am hingga 10pm. Kos buruh dan alat ganti untuk kempen servis ini adalah percuma.

Pelanggan boleh menghubungi Pusat Khidmat Pelanggan Nissan di talian 1800-88-3838 (tol percuma) untuk maklumat lanjut atau KLIK PAUTAN INI bagi mengetahui sama ada kenderaan Nissan mereka terlibat dalam kempen panggilan semula ini atau sebaliknya.

ETCM ingin menegaskan bahawa ketenangan minda dan keyakinan pelanggan menjadi keutamaan mereka, selain meminta maaf atas segala kesulitan yang timbul. Mereka juga menyatakan bahawa ETCM dan Nissan komited untuk memastikan keselamatan pelanggan, servis dan kepuasan pelanggan berada di tahap tertinggi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required