Demak perkenalkan lapan model motosikal baru bagi 2017, serta tambahan tiga model kenderaan komersial

Demak perkenalkan lapan model motosikal baru bagi 2017, serta tambahan tiga model kenderaan komersial

Bagi tahun 2017, jenama motosikal Demak yang diwakili oleh DNC Asiatic Holdings dari Sarawak, telah melancarkan lapan model motosikal peringkat kemasukan bagi pasaran tempatan. Enam daripadanya merupakan model serba baru manakala dua lagi model sedia ada yang dipertingkatkan.

Model-model terkini yang dimaksudkan ialah Ezio 100, Kobra 110, Explorer 150, Xplor 150, Sprinter 125 dan Ace 200. Manakala dua model sedia ada yang diberi peningkatan pula ialah DJ90 dan D7 150.

Selain itu, Demak turut memperkenalkan tiga lagi model kenderaan untuk kegunaan komersial yang terdiri daripada Demak 4 Runner, sebuah kenderaan pelbagai guna untuk sektor pertanian, Demak Eco 3, sebuah jentera hijau dengan pacuan petrol dan elektrik direka sebagai kenderaan penghantar makanan dan Demak eTrois, sebuah kenderaan pelbagai guna.

Ketika majlis berkenaan, yang disempurnakan oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, pengarah eksekutif DNC Asiatic, Hu Ying berkata semua motosikal baru berkenaan, berserta kenderaan komersial dan indsutrial keluaran Demak ini akan dilancarkan sebelum hujung tahun ini, bergantung kepada bekalan komponen. “Kami kini dalam perbincangan bersama pembekal sebelum mengikat apa-apa persetujuan,” tambahnya.

Dipasang di kilang DNC di Olak Lempit, Banting, Selangor, barisan motosikal Demak sebelum ini terdiri daripada kapcai untuk pelanggan yang mahukan motosikal pada harga rendah. Pengenalan motosikal yang seperti Sprinter 125 dan Ace 200 memberi isyarat syarikat itu sedang mengalihkan perhatiannya dalam pasaran.

Masih belum ada sebarang tanda harga diumumkan bagi barisan motosikal Demak 2017 setakat ini; kerana masih menunggu kelulusan kerajaan yang dijangka akan diperoleh dalam masa terdekat. DNC Asiatic mempunyai dua kilang di Malaysia – Demak Laut di Kuching, Sarawak dan Olak Lempit – dengan pengeluarannya untuk pasaran tempatan dan juga Sri Lanka.

Demak Ace 200

Demak Sprinter 125

Demak Xplor 150

Demak Explorer 150

Demak Kobra 110

Demak Ezio 100

Demak D7 150

Demak DJ90

Demak 4 Runner, Eco 3 & eTROIS

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required