Ford kemas kini model 2016 dilengkapi SYNC 3 – ditambah sokongan Apple CarPlay dan Android Auto

Ford kemas kini model 2016 dilengkapi SYNC 3 – ditambah sokongan Apple CarPlay dan Android Auto

Ia dilihat telah tertangguh dari hujung tahun 2016, namun belum terlewat untuk berbuat demikian, Ford akhirnya telah mengemas kini model kenderaan buatan 2016 di Amerika Syarikat dengan sistem infotainmen SYNC 3. Versi baharu 2.2 ini turut menampilkan sokongan bagi Apple CarPlay dan Android Auto, yang telah diperkenalkan untuk model kenderaan buatan 2017 yang diperkenalkan tahun lalu.

Di mana pelanggan boleh mengemas kiniperisian ini sama ada dengan berkunjung ke pengedar Ford atau pun menerusi pemacu USB yang boleh dimuat turun menerusi laman web pemilik Ford sendiri. Secara alternatifnya, sistem ini turut dilengkapi dengan WiFi yang boleh dimuat turun secara automatik dan perisian ini akan segera dipasangkan di dalam sistem, dan ini merupakan kali pertama Ford berbuat demikian menerusi WiFi.

“Platform perisian SYNC 3 ini direka bagi memudahkan peningkatan jadi pelanggan kami dapat menerima elemen terkini dan terhebat, serta kemas kini fungsi dan keselamatan,” ujar pengarah eksekutif Ford Connected Vehicle and Services Don Butler. “Dengan kemas kini yang cukup mudah ini, kami dapat menghantar elemen baharu kepada para pelanggan apabila mereka terus menggunakan kenderaan tersebut.”

Buat masa ini, tidak dipastikan bila, atau bagaimana, bilakah kemas kini ini akan ditawarkan di luar Amerika Utara. Di Malaysia, hanya Ranger sahaja yang didatangkan dengan SYNC 3, iaitu bagi varian tertinggi 3.2 Wildtrak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required