Mercedes-Benz Services Malaysia tawar insuran lebih menarik – skim RTI serta perlindungan rim dan tayar

Mercedes-Benz Services Malaysia tawar insuran lebih menarik – skim RTI serta perlindungan rim dan tayar

Usage for Mercedes-Benz Financial Services communications only.

Penyedia pembiayaaan dan insuran untuk kenderaan Mercedes-Benz – Mercedes-Benz Services Malaysia Sdn Bhd (MBSM) – telah mengumumkan program perlindungan insuran lebih menarik untuk pelanggannya. Jika pihak lain hanya menawarkan perlindungan tambahan biasa seperti perlindungan untuk cermin hadapan, skim baharu dari MBSM turut memberikan pilihan insuran Return To Invoice (RTI) dan juga insuran untuk Tayar dan Rim untuk pelanggan, disamping insuran kenderaan bermotor komprehensif standard.

Menurut MBSM, strategi baharu ini direka lebih fleksibel bagi memberikan pengalaman yang lebih baik kepada pelanggan berbanding skim perlindungan insuran tradisional.

Bagi skim insuran RTI, ia direka bagi membolehkan pelanggan mengekalkan nilai kereta mereka. Ia menawarkan perlindungan tanpa kejatuhan nilai dengan membayar semula perbezaan harga antara harga asal ketika kereta itu dibeli dan harga yang dilindungi oleh Insuran Kenderaan Bermotor Komprehensif ketika membuat tuntutan. Skim berkenaan akan mengurangkan beban kewangan pemegang polisi sekiranya terjadi tuntutan ‘total lost’ atau kecurian dan kebakaran, di mana mereka sememangnya memerlukan sebuah kereta baharu.

Mercedes-Benz Services Malaysia tawar insuran lebih menarik – skim RTI serta perlindungan rim dan tayar

Dengan perlindungan RTI ini, pelanggan akan mendapat wang dengan nilai yang sama bagi tujuan pembelian kenderaan Mercedes-Benz baharu. Walau bagaimanapun, perlindungan ini hanya akan diberikan kepada kenderaan yang bernilai di bawah RM1 juta, manakala bayaran perbezaan maksimum adalah RM500,000.

Untuk insuran Tayar dan Rim pula, ia akan melindungi kerosakan pada kedua-dua komponen berkenaan yang disebabkan oleh kemalangan. Contohnya, sekiranya pemegang polisi membuat kesilpan semasa memarkir (terlanggar pembahagi jalan misalnya) yang menyebabkan kerosakan pada rim dan juga kebocoran pada tayar, mereka hanya perlu ke pusat servis bertauliah Mercedes-Benz bagi membuat tuntutan dan pembaikan. Insuran ini memberikan perlindungan dan membolehkan penukaran keempat-empat tayar dan rim bagi setiap polisi setahun.

“Pengenalan penyelesaian insuran-insuran ini adalah tepat pada masanya memandangkan permintaan untuk solusi insuran lengkap dan ketenangan minda kini semakin tinggi dengan pasaran Malaysia kini lebih sedar dan mengetahui kepentingan terhadap insuran. Insuran RTI menawarkan perlindungan dan pampasan lebih tinggi berbanding produk yang sama ditawarkan dalam pasaran. Kami merupakan yang pertama dalam menawarkan insuran Rim dan Tayar, dan ia merupakan yang pertama seumpamanya untuk pelanggan Mercedes-Bnez di Malaysia. Dengan insuran ini, pelanggan tidak perlu menanggung apa-apa perbelanjaan tambahan untuk penukaran tayar dan rim,” jelas pengarah urusan MBSM, Mike Ponnaz.

Kedua-dua pilihan insuran ini ditawarkan pada semua model Mercedes-Benz (kecuali RTI yang hanya untuk kenderaan dengan nilai maksimum RM1 juta), sama ada dibeli secara individu, ataupun pembelian berkumpulan. Ia juga bersifat fleksibel di mana pembeli boleh memilih hanya satu opsyen atau kedua-duanya sekali. Sebagai contoh, pembeli boleh memilih pembiayaan kereta baharu Mercedes-Benz mereka dengan skim Agility Financing bersama insuran komprehensif kenderaan bermotor serta menambah insuran RTI.

Pelanggan MBSM sedia ada yang masih lagi dalam tempoh perlindungan waranti pengeluar juga layak untuk membeli insuran Tayar dan Rim terus dari jaringan pengedar bertauliah Mercedes-Benz. Bagi pelanggan yang memiliki kenderaan Mercedes-Benz yang telah didaftarkan kurang dari setahun, mereka masih lagi layak untuk membeli insuran RTI.

Mercedes-Benz Insurance Services merupakan jenama di bawah MBSM, walau bagaimanapun, syarikat tersebut bukanlah syarikat insuran. MBSM merupakan syarikat ejen insuran yang memberikan perkhidmatan kepada pelanggan untuk insuran yang ditawarkan oleh Allianz General Insurance Company (Malaysia) Berhad dan AXA Affin General Insurance Berhad.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required