Valentino Rossi di hospital, kemalangan motocross

Valentino Rossi di hospital, kemalangan motocross

Yamaha Racing mengeluarkan kenyataan bahawa pelumba MotoGP pasukan Movistar Yamaha, Valentino Rossi kini berada di hospital akibat daripada kemalangan semasa menjalani latihan menggunakan motosikal lasak (motocross). Kejadian berlaku di Cross Club Cavallara, Mondavio (Pesaro Urbino, Italy) semalam, 25 Mei 2017.

Walaubagaimanapun, pelumba berusia 38 tahun dan pemegang gelaran juara dunia sembilan kali tersebut dikatakan tidak mengalami sebaran retak atau patah tulang, tetapi cedera di bahagian belakang dan depan badan (thoracic dan abdominal). Informasi terkini keadaan Rossi akan disiarkan sebentar lagi oleh Yamaha Racing.

Berlatih menggunakan motocross adalah kebiasaan bagi semua pelumba motosikal kerana ia dikatakan dapat meningkatkan tindak balas kawalan seseorang penunggang, dan bagi Rossi, dalam masa terdekat sebelum ini, beliau lebih banyak meluangkan masa berlatih di atas jalan pasir rata (flat track) di VR46 Moto Ranch miliknya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required