BMW Motorrad Concept Link – skuter elektrik urban

BMW Motorrad Concept Link – skuter elektrik urban

Semasa acara Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2017 di Cernobbio, Itali, BMW Motorrad telah mempersembahkan sebuah skuter elektrik dinamakan sebagai Concept Link. Rekaan skuter ini menggabungkan konsep sambungan digital dengan permintaan untuk kenderaan urban dua roda.

Ia bukan sekadar satu model konsep masa hadapan, malah direka untuk memenuhi keperluan penunggang masa kini, dalam suasana urban yang penuh dengan pelbagai rangkaian sambungan. Pek bateri yang digunakan unutk menggerakkan hab belakang skuter ini terletak pada lantainya, dan ini menjadikan ia rendah, panjang dan mudah untuk dinaiki, dari kedua-dua sisi.

Panjang tempat duduknya pula boleh dilaras, untuk dipadankan dengan saiz pengguna yang berbeza, dan ia juga boleh dijadikan hanya satu sahaja. Di bawah tempat duduk ini, terdapat ruang simpanan yang boleh diakses melalui penutup jenis gelungsur. Tiada panel instrumen yang digunakan pada motosikal ini, malah informasi kelajuan, navigasi dan bateri dipaparkan ke bahagian dalam penghadang angin, terus ke pandangan penunggang.

Informasi sekunder pula dipaparkan pada panel yang lebih besar, terletak di bawah bahagian pemegang. Selain sebagai paparan, panel sesentuh ini juga boleh mengawal sistem hiburan, sambungan dan informasi jalan. Kalau tidak mahu menyentuh skrin itu, penunggang boleh mengawalnya menggunakan butang di bahagian pemegang.


Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required