Honda CR-V dilancar di Australia Julai ini, dari RM98k

Honda CR-V dilancar di Australia Julai ini, dari RM98k

Bakal mendarat di pasaran Australia pada pertengahan Julai ini, spesifikasi dan harga bagi Honda CR-V baharu di sana telah pun didedahkan. Ia juga akan ditawarkan dengan empat gred dan lima varian, dengan hanya satu jenis penjana kuasa, iaitu 1.5 liter VTEC turbo dengan output 188 hp pada 5,600 rpm dan tork 240 Nm dari 2,000 hingga 5,000 rpm, lebih kurang sama dengan pasaran Indonesia. Penjana kuasa tersebut dipadankan dengan transmisi CVT Earth Dreams Technology.

Hujung tahun lepas, dilaporkan Australia akan menerima CR-V yang diproduksikan di Thailand iaitu bagi penjana kuasa 2.4 liter N/A dan 1.5 liter turbo. Namun nampak gayanya versi 2.4 liter telah pun digugurkan bagi pasaran sana.

Harga akan bermula dari AU$30,690 (RM97,800) untuk model asas VTi sehinggalah AU$44,290 (RM141,200) bagi varian tertinggi VTi-LX. Daripada lima varian yang ditawarkan, tiga daripadanya adalah pacuan roda-hadapan dan dua lagi pacuan semua-roda, serta empat daripadanya adalah versi lima-tempat duduk.

Honda CR-V dilancar di Australia Julai ini, dari RM98k

Model asas VTi menawarkan pacuan roda-hadapan dan dipadankan bersama aloi 17-inci, manakala gred lain dengan unit 18-inci. Elemen standard bagi semua gred ialah kemasukan tanpa kunci dengan butang penghidup enjin, kawalan suhu dwi-zon, lampu utama projektor halogen dengan lampu nyalaan siang LED, tempat duduk fabrik dan kamera undur.

Selain itu, ia turut menampilkan lampu kabus hadapan, rel bumbung dan sistem Advanced Display Audio dengan skrin sesentuh berwarna 7.0-inci bersama lapan-pembesar suara serta sokongan Apple CarPlay dan Android Auto. Bagi aspek keselamatan, CR-V spesifikasi Australia ini dilengkapi dengan enam beg udara (di hadapan, sisi dan tirai), bantuan mula mendaki, VSA, bantuan kestabilan treler dan pemantauan kepekaan pemandu.

Model VTi-S adalah varian lima-tempat duduk, yang boleh didapati dengan pacuan roda-hadapan dan konfigurasi AWD. Elemen yang ditambah ialah electric tailgate (dengan larasan ketinggian), navigasi satelit, pengesan parkir hadapan dan belakang, roda stereng balutan kulit dan sistem kamera Honda LaneWatch.

Ini diikuti dengan VTi-L, yang menawarkan bentangan tujuh-tempat duduk bersama pacuan roda-hadapan. Elemennya lebih kurang sama dengan VTi-S, tetapi ada pertambahan termasuklah bumbung matahari panoramik, bilah pengelap cermin pengesan-hujan auto, corong pendingin hawa di siling bagi barisan tempat duduk ketiga, tempat duduk hadapan berkuasa dengan fungsi haba (bersama larasan lapan-arah bagi pemandu dengan sokongan belakang dan memori, dan empat bagi penumpang hadapan) dan separa kulit upholstery.

Honda CR-V dilancar di Australia Julai ini, dari RM98k

Bagi model spesifikasi tertinggi pula, VTi-LX, adalah kapasiti lima-tempat duduk dengan pacuan semua-roda. Ia mendapat semua elemen yang dinyatakan di atas, termasuk beberapa elemen tambahan. Ia adalah Honda Sensing, bagi teknologi bantuan pemantu termasuk kawalan kelajuan adaptif (ACC) dengan kelajuan rendah (LSF) dan amaran pelanggaran hadapan (FCW).

Selain itu, ia turut dilengkapi dengan sistem brek pengurangan pelanggaran (CMBS), amaran penukaran lorong (LDW), sistem pengurangan ketibaan jalan (RDMS) dan bantuan kekal lorong (LKAS).

Lampu utamanya juga dipertingkat iaitu dari halogen ke unit LED sepenuhnya, dengan lampu selekoh aktif dan sokongan lampu tinggi dan lampu kabus LED. Elemen tambahan lain termasuklah cermin pandang belakang anti silau, privacy glass, radio digital (DAB+), dan tombol gear balutan kulit.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required