Kamera AES tidak dipasang di Miri – Liow

Kamera AES tidak dipasang di Miri – Liow

Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Liow Tiong Lai, telah menafikan dakwaan sebuah akhbar berbahasa Cina yang melaporkan tiga kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) telah dipasang di tiga lokasi berbeza di Miri, Sarawak, tahun ini.

Menurut laporan Bernama, Liow berkata, hanya tujuh lokasi baharu telah dipilih sebagai lokasi bagi AES.

“Laporan terbabit menyatakan sebanyak 831 unit kamera telah dipasang di seluruh negara, termasuk 18 unit di Sarawak, namun itu adalah tidak benar,” ujarnya sambil menambah tiada angka yang spesifik untuk kamera itu akan dipasang.

Menteri tersebut turut menafikan laporan akhbar berkenaan yang menyatakan AWAS mengambil alih seluruh penguatkuasaan kesalahan trafik dari polis. Sebaliknya berkata, kedua-dua sistem Kejara dan AWAS diletakkan di bawah penyeliaan polis.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required