Pemberhentian perkhidmatan sebilangan stesen minyak Caltex – Chevron beri maklum balas rasmi

Pemberhentian perkhidmatan sebilangan stesen minyak Caltex – Chevron beri maklum balas rasmi

Berita tentang sebilangan stesen minyak Caltex di Malaysia akan ditutup hujung bulan ini telah beredar di saluran media sosial. Ia juga telah dilaporkan oleh FMT bahawa beberapa pengusaha stesen minyak Caltex telah diberikan surat berhenti oleh Chevron Malaysia dan diminta untuk menamatkan operasi pada 30 Jun. Ini di dakwa dilakukan tanpa menyatakan sebarang alasan mengapa kontrak mereka dibatalkan.

Laporan itu juga memberi pembayang bahawa tindakan itu adalah berkait dengan ketidaksefahaman antara kedua-dua pihak terhadap kos-kos penyelenggaraan yang terlibat bagi pemasangan peranti automatik – pengusaha tidak berpuas hati kerana mereka terpaksa menanggung kos berkenaan.

Berikut merupakan maklum balas rasmi daripada Chevron Malaysia:

Chevron Malaysia Limited mengesahkan penamatan perkhidmatan terhadap beberapa peruncit dan pengusaha stesen minyak baru-baru ini menimbulkan rasa tidak puas hati terhadap keputusan yang diambil. Ini adalah sebagai maklum balas terhadap komen yang diberikan kepada syarikat yang beredar di laman sosial media. Sebahagian daripadanya ada salah dan tidak tepat.

Pembatalan perkhidmatan itu merupakan keputusan perniagaan dan syarikat berhak untuk berbuat demikian untuk membatalkan kontrak peruncit pada bila-bila masa. Bagi semua proses pembatalan ini, ia akan dilakukan dengan mematuhi perjanjian sedia ada antara kedua-dua pihak.

Kami sentiasa mencari pihak yang mampu untuk bekerjasama dan menyokong nilai-nilai yang dibawa oleh Chevron, dan kami akan terus mengekalkan hubungan baik dengan peruncit yang mana mereka bekerja bersama kami untuk menyelesaikan masalah yang mungkin timbul. Malangnya, ada ketika ini bukanlah situasinya dengan segelintir peruncit, walaupun dengan usaha Chevron untuk menyelesaikan masalah dengan cara baik.

Chevron Malaysia Limited ingin memaklumkan kepada umum bahawa perniagaan berjalan seperti biasa di semua stesen Caltex sedia ada.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required