Ford F-150 Raptor inspirasi daripada jet F-22 Raptor

Ford F-150 Raptor inspirasi daripada jet F-22 Raptor

Setiap tahun, Ford akan membina sebuah kenderaan yang menyerap inspirasi aeroangkasa untuk dibawa ke acara Experimental Aircraft Association (EAA) AirVenture Oshkosh dan kemudiannya dilelong. Hasilnya akan disumbangkan kepada program pendidikan persatuan tersebut.

Tahun ini, Ford menggunakan trak F-150 Raptor sebagai asas dan ia diterapkan dengan konsep inspirasi daripada kapal terbang tempur Lockheed F-22 Raptor. Dari luar boleh dilihat trak ini lebih tegap dengan kit suspensi lebih tinggi, lampu di atas bumbung, serta gril, bampar dan grafik khas supaya bersesuaian dengan konsepnya. Turut dipasang adalah kemasan lengkuk roda gentian karbon.

Enjin 3.5 liter EcoBoost V6 pada F-150 Raptor turut dipertingkat dengan intercooler Whipple, seterusnya dapat menghasilkan kuasa sebanyak 545 hp. Sesuai dengan peningkatan prestasi ini, tayar, rim dan brek juga dinaik taraf. Cakera brek yang digunakan mempunyai liang udara manakala angkupnya pula lebih besar sehingga memenuhi ruang rim, depan dan belakang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required