Purata umur pelanggan Rolls-Royce adalah 45 tahun

Purata umur pelanggan Rolls-Royce adalah 45 tahun

Jika anda diberi peluang untuk meneka, berapakah agaknya purata umur pelanggan Rolls-Royce? 60? 70? Jawapannya menurut ketua pegawai eksekutif Rolls-Royce Motor Cars, Torsten Müller-Ötvös walaubagaimanapun adalah lebih mengejutkan.

Semasa memberitahu Bloomberg, Müller-Ötvös berkata, “dalam segmen individu yang sedang menaik, kita sedang melihat purata umurnya semakin menurun. Ia adalah sesuatu yang menakjubkan.” Beliau turut menyatakan bahawa purata umur global bagi pelanggan Rolls-Royce adalah 45 tahun, dan ini menunjukkan penurunan yang banyak berbanding tujuh tahun lepas pada 56 tahun.

Menurut data oleh Kelley Blue Book, tahap umur ini juga adalah lebih rendah berbanding purata umur pembeli kenderaan secara keseluruhan iaitu 52 tahun dan purata umur pembeli kenderaan mewah (50 tahun). Purata pembeli kenderaan Mercedes-Benz dan BMW pula adalah masing-masing 51 tahun dan 50 tahun.

Memikat pelanggan yang lebih muda tentunya memberi manfaat kepada pengeluar kenderaan mewah ini, di mana ia bukan sahaja dapat meningkatkan lagi jumlah pelanggan yang berulang, malah juga melenyapkan imej bahawa kenderaan ini hanya untuk mereka yang sudah berumur. Siri kenderaan Black Badge jenama itu adalah antara contoh bagaimana ia cuba menarik pelanggan yang lebih muda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required