BMW Motorrad 2018 – penampilan bagi hampir semua model diperbaharui, termasuk versi ubah suai Spezial

BMW Motorrad 2018 – penampilan bagi hampir semua model diperbaharui, termasuk versi ubah suai Spezial

BMW Motorrad telah melakukan pembaharuan kepada sebahagian besar model yang ditawarkan, dengan termasuk pengenalan BMW Motorrad Spezial, iaitu servis ubah suai khas untuk beberapa model. Turut diperkenalkan bagi model 2018 ini adalah BMW Motorrad Connectivity, yang disasarkan untuk memberi informasi secara jelas dan kurang gangguan kepada penunggang.

Bagi model R nineT, yang terdiri daripada Base, Scrambler, Racer, Urban G/S dan Pure, BMW menawarkan program ubah suai Spezial yang merangkumi pilihan gaya, naik taraf prestasi serta pelbagai barangan eksklusif lain. Pembeli boleh memilih barangan khas yang dimahukan semasa membuat tempahan, harganya diletakkan dalam invois dan semuanya dilindungi dengan waranti.

Untuk pilihan Spezial ini, yang ditawarkan bermula bulan Ogos 2017, ia boleh dilakukan dalam dua cara, iaitu sama ada semasa membuat tempahan dan ia dipasang terus di kilang, atau menempahnya di pengedar rasmi BMW Motorrad dan memasangnya di situ.

Tidak ketinggalan diberikan pembaharuan sudah tentu adalah model paling terkenal iaitu R 1200 GS – model asas dan Adventure, dengan facelift yang lebih jelas. Sementara kedua-duanya mendapat lampu LED tambahan, serta pilihan Connectivity dan Emergency Call, model Adventure turut mendapat pelbagai lagi barangan lain.

Ini termasuk tambahan pilihan Dynamic dan Enduro bagi mod tunggangan. Dalam pilihan pakej Touring, pembeli juga akan menerima Dynamic Traction Control, Hill Start Control, dynamic self-levelling serta Keyless Ride, manakala dalam pakej Dynamic terdapat penukar gear Shift Assistant Pro.

Bagi penampilannya, model GS 2018 datang dengan pilihan warna baru iaitu Racing Red, yang pada bahagian kerangka dan angkup brek menggunakan warna hitam, manakala tangki pula berwarna perak. Bagi pilihan gaya Style Rallye pula, motosikal tersebut akan menggunakan panel badan yang berwarna putih dan biru manakala rangka pula berwarna biru, angkup brek emas, tangki Cordoba Blue, tempat duduk khas Rallye, penghadang angin rendah dan pelindung radiator serta rangka.

BMW Motorrad 2018 – penampilan bagi hampir semua model diperbaharui, termasuk versi ubah suai Spezial

Satu lagi pilihan bagi GS adalah Style Exclusive, di mana kebanyakan bahagian berwarna hitam dan kelabu, termasuk rangka, angkup brek emas, tangki gelap serta logo BMW yang besar. Warna Racing Red Matte dan Light White sebelum ini sudah diberhentikan pengeluarannya.

Untuk motosikal sports BMW Motorrad pula, model R 1200 RT mendapat fungsi ABS Pro dan lampu brek dinamik secara standard, manakala Dynamic Traction Control turut dimasukkan dalam senarai pilihan tambahan bersama mod tunggangan Pro. Pilihan warna untuk R 1200 RT 2018 pula adalah terdiri daripada hitam metalik bagi Style Elegance dan merah metalik untuk Style Sport. Ubah suai khas Spezial disediakan sebagai pilihan.

R 1200 RT 2018 pula kini ditawarkan dalam warna Iced Chocolate Metallic, manakala R 1200 RS dengan dua pilihan – Frozen Bronze Metallic/Black Storm Metallic dan Black Storm Metallic. Warna Thunder Grey Metallic dan Lupin Blue Metallic bagi kedua-dua model itu kini sudah tiada.

Jentera berenjin empat silinder BMW turut mendapat sedikit perubahan penampilan, dengan S 1000 XR kini ditawarkan dalam warna Light White/Racing Blue Metallic/Racing Red BMW HP Motorsport dan pakej tambahan yang termasuk tempat duduk Pro yang mempunyai sulaman logo XR. Bagi model S 1000 RR, selain penampilan, sistem ekzos penuh titanium turut dimasukkan dalam senarai kelengkapan tambahan.

Bagi model lain pula, skuter C 650 Sport dan C 650 GT kini ditawarkan dalam warna masing-masing Austin Yellow Metallic dan Ocean Blue Metallic, manakala K 1600 GT, K 1600 GTL dan K 1600 B mendapat lampu LED tambahan serta pilihan barangan Spezial untuk K 1600 GT dan K 1600 GTL.

Melengkapkan facelift model 2018 ini, adalah pada model F 700 GS, F 800 GS dan F 800 GS Adventure, yang disudahi dengan warna Racing Blue Metallic dan kerangka Light White. Semua model 2018 ini akan dipasarkan bermula pada bulan Ogos 2017.

GALERI: BMW Motorrad 2018

GALERI: BMW Speziale

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required