Mercedes-Benz Services Malaysia perkenal skim pemilikan alternatif rendah komitmen – Lease2Go

Mercedes-Benz Services Malaysia perkenal skim pemilikan alternatif rendah komitmen – Lease2Go

????????????????????????????????????

Bagi mereka yang berminat untuk membeli Mercedes-Benz baharu, anda kini mempunyai pilihan sistem pembiayaan sewa dari jenama berkenaan jika tidak berminat dengan skim pembiayaan tradisional. Mercedes-Benz Services Malaysia (MBMS) kini memperkenalkan skim pembiayaan sewa baharu tanpa bayaran pendahuluan dikenali sebagai ‘Lease2Go’.

Satu lagi ciri menarik pada skim pembiayaan baharu ini adalah ia direka bagi memudahkan pembeli untuk menukar model Mercedes-Benz yang lebih terkini pada masa hadapan. Pelanggan boleh membuat sendiri pakej pembiayaan mereka dengan memilih tempoh pembiayaan (satu hingga empat tahun) dan anggaran perjalanan perbatuan (20,000, 25,000, atau 30,000 km) setahun.

Selain itu, pakej Lease2Go ini juga turut membiayai sekali premium insuran dan cukai jalan menerusi bayaran bulanan pelanggan. Perlindungan insuran untuk tayar dan rim juga diberikan, bersama bantuan kerosakan tepi jalan 24/7 bagi memberikan ketenangan kepada pelanggan yang memilih skim ini.

Mercedes-Benz Services Malaysia perkenal skim pemilikan alternatif rendah komitmen – Lease2Go

Untuk mereka yang memilih skim ini untuk pemilikan Mercedes-benz baharu mereka, deposit keselamatan (akan dipulangkan semula) bernilai dua-bulan bayaran ansuran perlu disediakan pada peringkat permulaan. Selepas itu, mereka hanya perlu membayar bayaran ansuran sewa bulanan untuk tempoh masa kenderaan tersebut digunakan, seperti yang telah dipersetujui pada perjanjian sewaan. Pada tempoh akhir sewaan berkenaan, kereta tersebut akan dipulangkan dan pelanggan mempunyai pilihan untuk memilih Mercedes-Benz lain yang lebih terkini.

“Mercedes-Benz Services Malaysia secara berterusan membina cara baharu bagi menyediakan apa yang diperlukan oleh pelanggan kami dengan penyelesaian pembiayaan yang relevan dan inovatif. Lease2Go merupakan satu lagi contoh sempurna penyelesaian inovatif dan fleksibel yang kami tawarkan untuk pelanggan di Malaysia. Bila anda fikirkan Lease2Go, fikirkan keringkasan. Kami singkirkan semua komitmen pemilikan yang tidak diperlukan untuk memberikan ketenangan fikiran kepada pelanggan kami, dan buatkan ia mudah untuk memandu dan menaiktaraf kereta Mercedes-Benz mereka tidak seperti sebelum ini,” kata Mike Ponnaz, pengarah urusan MBSM.

“Dengan mewujudkan penyelesaian pembiayaan yang difokuskan kepada penggunaan, kami telah mencipta cara lain yang lebih mudah untuk pelanggan kami bagi melengkapkan diri mereka di dalam pengalaman bersama Mercedes-Benz. Komitmen sifar dalam ciri pemilikan juga merupakan kelebihan , khususnya untuk syarikat, kerana ia akan diterjemahkan dalam senarai kunci kira-kira. Pelanggan juga dilindungi daripada risiko aset yang susut nilai dan kesukaran untuk melupuskan kenderaan mereka,” jelas Ponnaz lagi.

Untuk maklumat terperinci, anda boleh klik pada pautan ini untuk terus ke laman Lease2Go. Atau lihat di sini untuk contoh kira-kira kos pembiayaan kenderaan melalui program ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required