Yamaha Y15ZR 2017 diperkenalkan dalam warna baharu untuk pasaran Malaysia, harga kekal RM8,361

Yamaha Y15ZR 2017 diperkenalkan dalam warna baharu untuk pasaran Malaysia, harga kekal RM8,361

Model motosikal 150 cc yang terlaris, Yamaha Y15ZR 2017 kini menerima warna serta rekaan grafik baru, sementara harga yang ditawarkan pula masih kekal pada RM8,361 termasuk GST. Pertambahan terkini melibatkan warna biru, merah dan hitam – rekaan grafiknya juga memberikan penampilan yang berbeza daripada versi sebelumnya.

Yamaha Y15ZR dilengkapi enjin 150 cc empat lejang, silinder tunggal dengan empat injap serta sistem EFI. Ia menghasilkan kuasa sebanyak 15.1 hp pada 8,500 rpm dan tork sebanyak 13.8 Nm pada 7,000 rpm. Kotak gear yang menyalurkan kuasa pula hadir dengan lima-kelajuan.

Sistem brek pula menggunakan cekera tunggal dari jenis hidraulik bagi kedua-dua bahagian depan dan belakang, dengan kaliper piston tunggal. Selebihnya, ia turut dilengkapi dengan tangki minyak berkapasiti 4.2 liter. Ketinggian tempat duduknya pula ialah 670 mm.

Motosikal supercub ini mempunyai berat 115 kg. Bagi sistem suspensi, ia menggunakan fork teleskopik standard untuk bahagian hadapan manakala di belakang menggunakan jenis monoshock. Paparan meter terdiri daripada speedometer analog di sebelah kiri, sementara skrin LCD dengan maklumat lain seperti odometer dan takat minyak terletak di sebelah kanan.

Yamaha Y15ZR 2017 ini kini sudah boleh didapati dari pengedar sah Hong Leong Yamaha seluruh Malaysia. Barisan warna baru ini akan menggantikan pilihan warna terdahulu. Yamaha FZ150i dan Lagenda 115Z turut menerima warna baru untuk pasaran Malaysia seperti yang diperkenalkan sebelum ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

 

Add a comment

required

required