VIDEO: Trak Volvo VNL – rekod ‘buka kotak’ paling besar di dunia oleh kanak-kanak berumur tiga tahun

Yang pasti, setiap daripada kita pernah merasai zaman kanak-kanak bukan? Antara saat yang paling mengujakan, mendebarkan dan menyoronokkan ketika dalam tempoh berkenaan tentunya semasa membuka kotak mainan. Keseronokkan tersebut sebenarnya berlarutan sehingga dewasa, di mana sejak kebelakangan ini sudah seakan menjadi trend pemilik akaun YouTube untuk memuatnaik video mereka ‘membuka kotak’ permainan mahupun peralatan lain kegemaran mereka ke laman perkongsian berkenaan.

Mengambil konsep tersebut, Volvo Truck North America telah membuat gimik baharu untuk memperkenalkan trak terkini khas untuk pasaran negara berkenaan iaitu Volvo VNL, sambil mencatatkan rekod dunia Guinness. Seorang budak lelaki berumur tiga tahun, Joel Jovine diberikan ‘penghormatan’ untuk mencatatkan rekod ini atas minatnya yang begitu tinggi terhadap trak.

Jovine membuka kotak sebenar seperti kotak permainan yang diperbuat dari kadbod dan selofan, tetapi dengan saiz gergasi dengan dimensi 80’x14’x18’ tersebut tanpa sebarang peralatan. Kanak-kanak itu kemudiannya masuk ke kabin trak berkenaan untuk meninjau ciri-ciri menarik padanya termasuk tempat tidur bersaiz 70-inci, TV dan juga peti sejuk.

VIDEO: Trak Volvo VNL – rekod ‘buka kotak’ paling besar di dunia oleh kanak-kanak berumur tiga tahun

Pemandu professional kemudiannya tiba ke trak berkenaan untuk membawa Jovine bersiar-siar dengannya. Bagi melengkapkan proses catatan rekod ini, trak Volvo VNL tersebut perlu dipandu keluar dari kotak tanpa merosakkan kotak berkenaan, sama seperti proses ‘membuka kotak’ permainan bersaiz biasa.

“Mencatatkan Rekod Dunia Guinness merupakan perkara yang benar-benar luar biasa, tetapi apa yang lebih bernilai untuk saya adalah melihat Joel menjadi sangat teruja melihat Volvo VNL 760 baharu didedahkan apabila dia membuka kotak tersebut,” kata Magnus Koeck, naib presiden untuk pemasaran dan pengurusan jenama Volvo Truck North America.

Volvo Truck sememangnya agak bijak dalam membuat gimik seperti ini. Sebelum ini, syarikat berkenaan hadir dengan video-video menarik bagi mendemonstrasikan trak mereka, seperti aksi Jean-Claude Van Damme melakukan aksi split antara dua trak yang bergerak dan hamster yang mengawal stereng trak pada laluan yang mencabar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required