SPYSHOT: Mercedes-Benz Sprinter 2018 – van yang akan diperkenal dengan varian janaan kuasa elektrik

SPYSHOT: Mercedes-Benz Sprinter 2018 – van yang akan diperkenal dengan varian janaan kuasa elektrik

Musim panas di Eropah melihatkan banyak kenderaan diuji dan ini termasuk kenderaan pengangkut besar seperti Mercedes-Benz Sprinter yang ditemui oleh jurugambar risikan kami ini di selatan Sepanyol.

Direncana untuk pengenalan pada tahun 2018, Sprinter ini akan menggantikan model semasa yang sebenarnya adalah kembar kepada Volkswagen Crafter – kedua-duanya dibina di kilang Mercedes-Benz di Ludwigsfelde dan Düsseldorf. Walaupun begitu, apabila Sprinter 2018 masuk ke fasa pengeluaran nanti, ia akan hanya menjadi produk Mercedes-Benz.

Apabila diperkenalkan juga nanti, Sprinter dijangka menggunakan pelbagai enjin yang mendapat tambahan kuasa elektrik termasuk plug-in hybrid dan elektrik penuh. Menurut laman Inside EV, pengeluar Jerman ini juga sudah berjaya mendapatkan pembeli jumlah besar untuk versi elektrik Vito dan Sprinter iaitu syarikat penghantar barang Hermes, yang menyatakan hasrat membeli sebanyak 1,500 unit Vito dan Sprinter EV menjelang tahun 2020.

“Sumber kuasa elektrik adalah teknologi utama untuk pengangkutan urban – terutamanya untuk kegunaan komersial. Penghantaran jarak pendek perlu menjadi lebih cekap dan pada keadaan tertentu, bebas daripada sebarang emisi. Kami berbangga kerana sudah dapat memberitahu bahawa Hermes akan menjadi pelanggan pertama kami, dengan jumlah yang besar,” kata ketua Mercedes-Benz Vans, Volker Mornhinweg.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required