Lexus telah mengumumkan akan bekerjasama dengan Marve untuk menampilkan LC 500 dalam filem Black Panther yang ditayangkan akan ditayangkan awal tahun hadapan. Filem ini menampilkan Chadwick Boseman sebagai T’Challa/Black Panther, iaitu raja kepada negara Afrika fiksyen yang digelar Wakanda.

“Marvel terus menarik perhatian penonton dengan karekter berkarisma dan cerita yang berinspirasi. Ini dianggap sebagai padanan yang ideal untuk misi Lexus dalam mencipta pengalaman yang menarik dan menakjubkan,” kata pengarah kanan pemasaran Lexus, Brian Bolain.

“Gaya agresif, prestasi tinggi serta pengendalian lincah LC dianggap sangat bersesuaian dengan karekter Black Panther yang lincah, refleks seperti kucing dan ciri lain manusia luar biasa. Kami teruja untuk melihat aksi gandingan ini,” tambah Bolain.

Lexus walaubagaimanapun tidak mendedahkan bagaimana LC 500 akan muncul dalam filem ini, dan hanya mengeluarkan satu gambar yang menunjukkan Black Panther di atas bumbung kenderaan tersebut. Selain filem ini, Lexus juga akan bekerjasama dengan Marvel Custom Solutions untuk mengeluarkan satu novel grafik baru dengan cerita yang ditulis oleh Fabian Nicieza dan ilustrasi oleh Scott “Rahzzah” Wilson dan Szymon Kudranski. Kisahnya akan berkisar tentang keseimbangan antara mesin dan manusia.