Volkswagen Passat Trendline Plus dan Comfortline Plus – lebih nilai, harga hingga RM15,000 lebih murah

Volkswagen Passat Trendline Plus dan Comfortline Plus – lebih nilai, harga hingga RM15,000 lebih murah

Volkswagen Passat varian asas dan pertengahan kini diberikan versi istimewa dengan ciri baharu yang lebih sporty digelar Passat Trendline Plus dan Comfortline Plus.

Untuk Passat Trendline Plus, ia menerima tempat duduk balutan kulit dan juga filem penapis haba. Rim ‘Aragon’ bersaiz 16-inci pada Trendline sebelum ini digantikan dengan unit yang lebih besar iaitu ‘Istanbul’ bersaiz 17-inci. Kesemua aksesori tambahan ini dinilai pada harga RM8,000.

Bagi varian Comfortline Plus pula, ia turut diberikan tempat duduk dengan balutan kulit serta filem penapis haba manakala rim asal ‘Istanbul’ bersaiz 17-inci pula kini digantikan dengan rim ‘Monterey’ bersaiz 18-inci. Nilai untuk kesemua aksesori ini adalah RM12,000.

Ciri lain, Trendline dan Comfortline masih lagi mengekalkan kelengkapan lain yang sama seperti sebelum ini. Varian Trendline hadir dengan ciri standard seperti lampu kabus hadapan dan belakang bersama lampu belakang LED, skrin sesentuh warna ‘Composition’ lima-inci, skrin paparan informasi pelbagai warna, stereng dengan pelbagai butang kawalan, butang penghidup enjin, cermin sisi boleh lipat, pengesan jarak Park Distance Control (PDC) depan dan belakang, pengesan kecergasan Driver Alert System, lampu/pengelap cermin automatik serta pendingin hawa Climatronic tiga-zon.

Manakala untuk varian pertengahan Comfortline pula, ia ditambah dengan lampu hadapan dan lampu nyalaan siang LED sepenuhnya, sistem kunci pintar ‘KESSY’, tempat duduk hadapan larasan berkuasa 12-hala dengan sistem memori dan urut, skrin sesentuh 6.5 inci, Park Assist dan kamera undur. Tiada perubahan unit janakuasa diberikan di mana kedua-dua varian berkenaan masih digerakkan dengan 1.8 TSI turbo berkuasa 180 PS/250 Nm, dipadankan bersama transmisi automatik klac-berkembar DSG tujuh-kelajuan.

Walaupun diberikan berberapa penambahan, kedua-dua Passat ini dijual pada harga lebih rendah berbanding ketika dilancarkan sebelum ini, di mana Trendline Plus berharga RM144,990 (RM159,990 sebelum ini), manakala Comfortline Plus dijual pada harga RM169,980 (RM179,990 sebelum ini). Kesemua harga yang dinyatakan adalah harga atas jalan tanpa insuran.

Setiap pembelian Passat akan dilindungi waranti pengeluar selama lima tahun tanpa had perbatuan. Istimewa untuk pelanggan yang membeli dan mendaftar Passat mereka sebelum 30 September ini, mereka diberikan servis penyelenggaraan percuma selama lima-tahun atau 75,000 km, dan juga kadar faedah serendah 0.88% untuk skim pembiayaan dalam tempoh lima hingga sembilan tahun.

GALERI: Volkswagen Passat Trendline Plus

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required