Ford F-150 Police Responder – sedia tegak keadilan

Ford F-150 Police Responder – sedia tegak keadilan

Kereta polis perlulah mempunyai penampilan yang tegap, dan model Ford F-150 Police Responder 2018 terbaru ini memang terbukti berjaya melakukannya. Menurut Ford, kenderaan ini adalah trak pikap berkemampuan mengejar pertama dalam industri, dan mempunyai kelengkapan yang dapat memastikan ia mempu menjalankan tugas dalam pelbagai keadaan mencabar seperti kawasan pedalaman ataupun di antara sempadan.

Trak ini menggunakan rim aloi 18 inci yang dibalut tayar all-terrain, dan untuk meningkatkan pengendaliannya, ia dipasang dengan stabiliser di hadapan, manakala angkup serta pad breknya turut dinaik taraf untuk prestasi lebih meyakinkan. Bahagian luarnya mempunyai rekaan sinonim dengan kenderaan polis termasuk pelbagai lampu dan siren, besi pelindung di hadapan bampar dan pelindung bawah enjin.

Trak pikap polis ini sebenarnya menggunakan asas daripada F-150 FX4 dan datang dengan badan SuperCrew untuk praktikaliti terbaik – ruang penumpang, barangan serta kapasiti menarik (sehingga 3,175 kg) paling tinggi.

Di dalam, penukar gearnya diubah supaya berada di belakang stereng, dan di konsol tengahnya terdapat sistem radio komunikasi polis bersama pengawalnya. Selain itu, tempat duduk hadapannya juga dipasang dengan kain berketahanan tinggi manakala di belakang menggunakan vinyl yang lebih senang dicuci.

Di bawah hud trak ini terdapat enjin V6 3.5 liter EcoBoost yang berkemampuan 375 hp dan 637 Nm tork. Ia dipadankan bersama transmisi automatik 10 kelajuan SelectShift dan sistem pacuan empat roda, dan boleh mencecah kelajuan maksimum sehingga 161 km/j. Untuk menyokong banyak peralatan elektrik di dalam kenderaan ini, ia dilengkapi dengan alternator 240 amp.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required