Suzuki Swift Sport baharu – foto pertama disebarkan

Suzuki Swift Sport baharu – foto pertama disebarkan

Suzuki telah menyebarkan foto rasmi pertama bagi Swift Sport serba baharu, yang dijangka akan ditampilkan di Frankfurt Motor Show September ini.

Bagi visualnya, model baharu ini nampak berbeza berbanding Swift standard, hasil padanan bampar hadapan baharu yang tidak disambung dengan lampu kabus. Malah bahagian hadapannya juga ditampilkan dengan corong pengambil baharu dan gril yang lebih lebar yang lebih menyerlah berbanding rekaan ala sarang lebah.

Walau bagaimana pun, Suzuki belum mendedahkan lagi bahagian belakangnya, dan terdapat laporan sebelum ini menyebut model baharu Swift ini akan seberat 870 kg, iaitu 200 kg lebih ringan berbanding model Swift Sport yang terdahulu.

Swift biasa akan ditampilkan dengan enjin sama ada K10C 1.0 liter Boosterjet pengecas turbo tiga-silinder atay K12C 1.2 liter suntikan-berkembar Dualjet NA empat-silinder, sementara Swift Sport pula bakal dipadankan dengan enjin yang lebih berkuasa iaitu 1.4 liter Boosterjet empat-silinder dari Vitara S.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai spesifikasi Swift Sport baharu ini, kena nantikan Frankfurt Motor Show.

Galeri: Suzuki Swift generasi ke-empat

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required