Givi bakal keluarkan dua helmet edisi terhad replika pasukan perlumbaan – LCR Honda dan Yuzy Racing

Semasa majlis sesi pengenalan kotak barangan Monolock B32 Bold, wakil media yang hadir turut diberi peluang untuk menyaksikan di depan mata dua helmet baru edisi terhad yang akan dikeluarkan oleh Givi Asia Sdn Bhd sebelum pusingan perlumbaan MotoGP di Malaysia iaitu pada bulan Oktober.

Pertama adalah model M30.3 D-Visor yang menggunakan rekaan konsep pasukan lumba MotoGP LCR Honda. Warna utama helmet ini adalah putih, tetapi ia mempunyai jalur merah, hitam dan emas seperti motosikal yang digunakan dalam perlumbaan. Helmet itu sendiri, selain mempunyai bentuk open face, juga mempunyai cermin pelindung cahaya matahari bersepadu. Sebelum ini, Givi juga pernah mengeluarkan helmet dan kotak barangan edisi LCR Honda, tetapi mempunyai rekaan yang berlainan.

Seterusnya, lebih dekat kepada penggemar sukan perlumbaan motosikal tempatan adalah helmet M30.1 Cielo Yuzy Racing. Ia direka dengan kerjasama pasukan lumba Yuzy Racing dan menggunakan konsep rekaan pasukan itu. Selain itu, ia juga turut menggunakan warna Jalur Gemilang seperti kuning, biru, dan merah. Helmet ini juga adalah jenis open face.

Menurut wakil Givi, kedua-dua helmet ini masih lagi dalam proses penyediaan sebelum masuk fasa pengeluaran, dan kerja-kerja akhir sedang dijalankan. Apabila masuk ke dalam pasaran nanti, ia hanya akan dikeluarkan dalam unit terhad 2,000 unit setiap satu.

Harga jangkaan bagi M30.3 D-Visor LCR Honda adalah sekitar RM350 manakala M30.1 Cielo Yuzy Racing pula adalah sekitar RM200. Bagi pembeli helmet M30.1 Cielo Yuzy Racing, Givi sedang merancang untuk mengadakan cabutan bertuah yang akan memberikan peluang kepada mereka untuk memenangi sebuah motosikal Honda RS150R. Nantikan perasmiannya tidak lama lagi.

Givi M30.1 Cielo Yuzy Racing 2017


Givi M30.3 D-Visor LCR 2017

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required