Michelin Pilot Sport 4 S dilancar untuk M’sia, RM1,100

Michelin Pilot Sport 4 S dilancar untuk M’sia, RM1,100

Tayar prestasi tinggi ultra (UHP) keluaran Michelin hari ini diperkenalkan ketika acara Michelin Passion Days yang berlangsung di Litar Antarabangsa Sentul, Indonesia. Michelin Pilot Sport 4 S, yang berada dikedudukan lebih tinggi berbanding Pilot Sport 4 dalam barisan tayar keluaran jenama itu dan akan menggantikan model Pilot Super Sport, kini turut dilancarkan untuk pasaran Malaysia dalam saiz 19 inci ke atas.

“Tayar baru ini adalah hasil daripada pembangunan dari pengetahuan yang diusahakan oleh jurutera kami yang berdedikasi untuk memberi definisi terhadap standard tayar dalam kategori ini,” ujar Pengarah Serantau bagi Indonesia, Malaysia, Singapura dan Brunei, Pascal Nouvellon.

“Ia direka untuk kegunaan pemanduan peringkat yang lebih tinggi di jalan raya mahupun di litar; ia menjadi yang terbaik dalam kelasnya,” tambah beliau. Tayar ini dihasilkan untuk kegunaan kereta sport dan sedan mewah, dan didakwa mampu memberikan maklum balas kendalian yang lebih baik, jarak membrek lebih pendek dalam keadaan basah dan lebih tahan lasak.

Ia dibangun menggunakan bahan yang mengandungi antaranya aramid dan nylon. Teknologi dua asas (bi-compound) turut digunakan, dengan bahan eloster hibrid bagi bahagian paling luar untuk cengkaman ketika cuaca kering. Di bahagian dalam pula, ia menggunakan asas elastomer dan silika untuk mendapatkan cengkaman dalam cuaca basah. Selain itu, corak bunga yang digunakan juga menyumbang kepada peningkatan cengkamannya.

Ciri lain pada tayar baru ini termasuk dinding sisi dengan penyudah Premium Touch, serta ia turut datang dengan pelindung rim. Tayar prestasi tinggi ini dijual pada harga bermual RM1,100 setiap satu, dan diedarkan di cawangan Tyreplus dan Michelin di seluruh negara.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required