VIDEO: Insiden kanak-kanak perempuan tercampak keluar dan hampir dilanggar kereta yang dinaikinya

Terasa bagai nak tercabut jantung bila menonton video ini.

Baru-baru ini seorang pengguna jalan raya telah merakamkan video menerusi dashcam, di mana kelihatan seorang kanak-kanak perempuan berusia dalam lingkungan 2-3 tahun terkeluar dari kereta yang sedang bergerak.

Menerusi rakaman tersebut, sebuah Nissan Almera berwarna putih pada mulanya terperangkap dalam kesesakan trafik. Namun apabia ia mula bergerak, secara tiba-tiba kanak-kanak terbabit tercampak keluar dari tempat duduk hadapan kereta berkenaan. Malah kanak-kanak terbabit juga hampir dilanggar oleh kereta yang dinaikinya itu.

Mujur juga pemandu kereta berkenaan sempat memberhentikan kereta walau pun kelihatan sudah terlajak sedikit ke hadapan, dan kanak-kanak itu berlari menuju ke kereta itu tanpa diketahui ada sebarang kecederaan padanya. Kemudian kelihatan seorang wanita turun dari kereta terbabit dan membawa kanak-kanak itu masuk ke dalam kereta serta terus berlalu pergi.

Video ini kemudiannya dikongsikan menerusi Facebook oleh Pornpilin Aeamsaad yang berkata insiden ini berlaku pada Isnin petang lalu di daerah Minburi, Bangkok, Thailand dan kemudian menjadi tular di laman media sosial.

Gesaan khas untuk semua ibu bapa atau pemandu kenderaan yang membawa kanak-kanak kecil, pastikan anda menggandakan tahap keselamatan. Sentiasa memastikan pintu kenderaan terkunci dan jangan lupa untuk meletakkan bayi atau kanak-kanak kecil di kerusi yang dikhaskan untuk mereka. Jangan bersikap cuai, kerana ia boleh mengundang padah. Keselamatan mereka, tanggungjawab anda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required