GALERI: Citroen C4 Picasso baharu di M’sia – RM125k

GALERI: Citroen C4 Picasso baharu di M’sia – RM125k

Walau pun jenama Citroen di Malaysia agak senyap kebelakangan ini, tidak bermakna mereka telah memperlahankan rentak perjalanan di negara ini. Dan dalam diam, Citroen Malaysia telah pun menghadirkan model baharu bagi C4 Picasso 2017.

Hadir dengan rekaan yang lebih inovatif walau pun tidak banyak perubahan yang ditampilkan bagi rekaan luaran dan dalamanya, C4 Picasso 2017 ini dilengkapi dengan lampu utama halogen yang langsing yang menggantikan unit bi-xenon pada model terdahulu. Ia juga dipadankan bersama lampu nyalaan siang LED yang lebih nipis, disambung pada gril radiator. Lampu kabus hadapan juga melengkapi gaya hadapan yang tampil dengan rekaan ringkas tetapi stylish.

Ia juga ditampilkan dengan rim aloi rekaan Anaconda 17-inci yang lebih bergaya. Melewati bahagian belakangnya, ia turut dilengkapi lampu LED, yang diinspirasikan daripada model kereta konsep Tubik, Survolt dan Revolte, termasuk menampilkan efek futuristik 3D.

GALERI: Citroen C4 Picasso baharu di M’sia – RM125k

Walau bagaimana pun, pada bahagian kabinnya tidak banyak perubahan yang ditampilkan. Papan pemukanya juga tampil ringkas dengan menghadirkan skrin sentuhan-sensitif ala tablet bersaiz tujuh-inci, sistem pendingin hawa automatik dwi-zon serta roda stereng balutan kulit dengan butang kawalan audio.

Selain itu, ia juga menampilkan sistem navigasi, pedal penukar gear, kemasukan tanpa kunci dan butang penghidup enjin, sambungan USB/iPod dan Bluetooth, lampu bacaan hadapan dan belakang, kawalan kelajuan dan pengehad kelajuan yang boleh diprogramkan.

Bagi ruang butnya, ia berkapasiti 630 liter dan boleh mencapai sehingga 1,709 liter sekiranya tempat duduk belakang dibaringkan.

Elemen keselamatan yang turut dikekalkan termasuklah enam beg udara, ABS dengan EBD, brek parkir elektronik, program kestabilan elektronik (ESP), bantuan mula mendaki (HSA), dan tiga cagak Isofix.

Selain itu, C4 Picasson 2017 ini masih mengekalkan penjana kuasa yang sama iaitu 1.6 liter suntikan terus dengan pengecas turbo berkembar bersama padanan kotak gear automatik enam-kelajuan. Penjana kuasa ini mampu menghamburkan kuasa sehingga 165 PS pada 6,000 rpm dan tork 240 Nm dari 1,400 rpm. Malah ia mampu mencapai pacuan 0-100 km/j dalam catatan masa 9.3 saat dan kelajuan maksimum pula 210 km/j. Bagi penggunaan bahan api pula, Citroen menganggarkan sebanyak 5.6 liter bagi setiap 100 km.

C4 Picasso 2017 ini ditawarkan pada harga atas jalan RM125,164.29 (tanpa insurans) bersama waranti pengeluar tiga tahun/tanpa perbatuan terhad dan waranti lanjutan dua-tahun/tanpa perbatuan terhad. Ia hadir dengan empat pilihan warna iaitu Rouge Rubi, Blanc Banquise, Gris Shark dan Moka.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required