Super Soco TS1200R – moped elektrik mampu milik

Super Soco TS1200R – moped elektrik mampu milik

Seperti juga kereta yang kini semakin banyak menggunakan tenaga alternatif selain bahan api, motosikal turut melihatkan pengeluaran model-model baru. Pelbagai sumber kuasa telah dijadikan eksperimen tetapi elektrik tetap adalah yang paling meyakinkan.

Di Eropah, selain jenama seperti Italian Volt, Essence atau AP Works yang ada menawarkan motosikal elektrik, tetapi pada harga premium, sebuah lagi syarikat muncul memberi pilihan yang lebih mampu milik kepada pengguna iaitu Super Soco.

Ia sebenarnya adalah sebuah syarikat kerjasama V-Moto dari Austria dan sebuah lagi syarikat di China, dan produk pertama mereka digelar sebagai TS1200R. Motosikal ini dibangunkan dan dibuat di China, tetapi kini sudah berada di pasaran Austria dan baru memasuki pasaran United Kingdom pada harga £2,349 (RM13,120).

Bateri yang digunakan pada motosikal ini adalah berkuasa 60 V dan ia digunakan untuk memberi kuasa kepada motor elektrik yang mampu menghasilkan kuasa 2,400 watt dan 120 Nm tork. Bagi satu pek bateri ini, ia mampu memberi perjalanan sehingga 80 km. Sekiranya jarak itu tidak mencukupi, pembeli boleh menambah satu lagi pek bateri untuk menggandakan jaraknya.

Berat motosikal ini adalah sekitar 170 kg dan antara ciri menarik lain yang ada padanya adalah lampu utama, penunjuk arah dan belakang LED, paparan meter LCD, brek cakera depan dan belakang, kunci jarak jauh dan sambungan audio bluetooth. Super Soco juga ada menawarkan sebuah lagi model yang lebih ranggi dikenali sebagai Terminator.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required