Lexus LC 500 dibawa dalam siri jelajah ke seluruh Malaysia – bakal singgah di lima bilik pameran terpilih

Lexus LC 500 dibawa dalam siri jelajah ke seluruh Malaysia – bakal singgah di lima bilik pameran terpilih

Imejnya kelihatan seperti kereta konsep, tapi hakikatnya inilah gaya yang serba futuristik dan sofistikated yang ditampilkan pada Lexus LC 500 yang dilancarkan di Malaysia pada akhir Julai lalu. Harganya memang cukup tinggi iaitu bermula RM940,000, namun pasti ada yang sanggup berbelanja besar untuk mendapatkannya.

Peluang terbuka khas untuk anda yang ingin mendekatinya, bermula hujung minggu ini, Lexus Malaysia bakal membawa LC 500 ini menjelajah ke seluruh Malaysia dan bakal berkunjung ke lima bilik pameran terpilih. Senarai lokasi dan tarikhnya adalah seperti berikut:

  • Lexus Johor Bahru – 20 Ogos

  • Lexus Melaka – 26-27 Ogos

  • Lexus Ipoh – 3 September

  • Lexus Penang – 10 September

  • Lexus Kuching – 1 Oktober
  • Lexus LC 500 dibawa dalam siri jelajah ke seluruh Malaysia – bakal singgah di lima bilik pameran terpilih

    Didedahkan buat pertama kali dalam pertunjukan automotif Detroit pada tahun lalu, LC 500 ini adalah coupe mewah bagi versi produksi yang mengikut model konsep LF-LC yang menampilkan imej penuh futuristik.

    LC 500 ditampilkan dengan enjin 2UR-625 V8 5.0 liter, bersama hamburan kuasa 471 hp dan 540 Nm yang disalurkan kepada roda belakang melalui kotak gear automatik Direct Shift 10-kelajuan. Melalui padanan ini, LC 500 boleh memecut dari keadaan pegun ke 100 km/j di bawah 4.5 saat dan mencecah kelajuan maksimum 270 km/j.

    Merupakan model import sepenuhnya (CBU) dari kilang pemasangan Lexus di Motomachi, Jepun, Lexus LC 500 turut dilengkapi ciri keselamatan standard, termasuk Lexus Safety System+ serba lengkap, Sistem Pra-perlanggaran dengan Pengesan Pejalan Kaki, Bantuan Brek Pra-Pelanggaran, Kawalan Kelajuan Radar Dinamik Semua-Kelajuan, Kepekaan Ketibaan Lorong dengan Bantuan Stereng dan Lampu Tinggi Pintar.

    Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

    Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

    10% discount when you renew your car insurance

    Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

    Car Insurance

    Izwaashura Sadali

    Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

     
     

    Add a comment

    required

    required