Mercedes-AMG GT empat pintu dijumpai sedang diuji

Mercedes-AMG GT empat pintu dijumpai sedang diuji

Selepas munculnya model Mercedes-AMG Concept semasa pameran permotoran Geneva awal tahun ini, sekarang satu lagi model yang dikata akan menggunakan enjin hibrid sama seperti model itu ditemui sedang diuji. EQ Power+ adalah satu jenama sub yang diberikan kepada model baru AMG yang menggunakan kuasa elektrik, termasuk pada kereta Formula 1 Mercedes-AMG.

Dalam pasaran coupe empat pintu prestasi tinggi yang mendapat tambahan kuasa elektrik, model baru ini akan menyertai Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Sekiranya jumlah prestasi pada model konsep tersebut boleh diguna, ia akan melepasi jumlah yang dicatat oleh model Porsche. Mercedes-AMG GT ini dijangka menghasilkan kuasa keseluruhan sebanyak 805 hp.

Mercedes-AMG GT empat pintu dijumpai sedang diuji

Kuasa datang daripada enjin V8 4.0 liter turbo dan dijangka mempunyai fungsi kenderaan elektrik penuh. Walaubagaimanapun, jarak pergerakan menggunakan kuasa elektrik sahaja masih belum disiarkan. Bateri lithium-ion yang digunakan akan dicas semula apabila kereta bergerak dan akan mendapat semula kuasa sewaktu membrek atau daripada enjin itu sendiri.

Dengan semua spesifikasi ini, AMG GT empat pintu dijangka dapat memecut dari pegun ke 100 km/j dalam masa bawah tiga saat, namun kelajuan maksimumnya masih belum diketahui. Daripada gambar yang ada ini, kelihatan kereta tersebut menggunakan penyamaran yang menyeluruh, dan mungkin masih akan mengambil masa yang lama sebelum diperkenalkan secara rasmi – mungkin hujung tahun atau tahun hadapan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required