Ini adalah BMW M5 F90 serba baru, yang bocor lebih awal daripada waktu ia sepatutnya ditampilkan secara rasmi, melalui sebuah video di saluran YouTube Korea Selatan. Video ini menunjukkan kereta tersebut secara menyeluruh, luar dan dalam.

Seperti yang boleh dijangka bagi model M BMW, M5 baru ini menggunakan beberapa rekaan khas bagi membezakan ia dengan 5 Series biasa. Bermula pada bahagian depan, anda akan dapat melihat bukaan udara lebih besar, serta gril tersendiri dengan lencana M5.

pergi ke bahagian tepi pula, sedan ini mendapat lengkuk roda yang sedikit lebih besar untuk memuatkan tayar yang juga lebih lebar (275/35 di hadapan). Berhampiran lengkuk roda hadapan juga, terdapat salur udara kecil, yang bersambung dengan garis badan tepi dan mempunyai lencana M5.

Cermin sisi kenderaan ini juga telah dibentukkan semula supaya lebih aerodinamik, dan dijadikan lebih rendah serta menggunakan rim aloi baru. Pada bahagian belakang, terdapat empat muncung ekzos, diffuser berwarna hitam serta spoiler kecil di atas but.

Pada bahagian dalam, model M5 ini tidak berbeza banyak dengan 5 Series biasa, dengan perubahan yang paling jelas hanyalah tombol gear bertemakan robot. Perincian lain yang ada adalah kemasan berwarna merah, lencana M serta tempat duduk yang mempunyai bentuk lebih sporty.

Satu perkara menarik pada M5 ini adalah terdapat butang berwarna merah, yang dilabelkan sebagai ‘M1’ dan ‘M2’ pada roda sterengnya. Sekiranya perlu meneka, butang ini sepatutnya adalah untuk menukar mod pemanduan sistem iDrive secara lebih mudah bagi pemandu.

Dalam satu lagi gambar, kita dapat melihat paparan pilihan sistem pacuan semua roda M xDrive pada M5 ini. Ia membenarkan pemandu untuk memilih antara mod 4WD, 4WD Sport dan 2WD. Kereta ini juga akan datang dengan rear locking Active M Differential, yang akan menambahkan lagi kepuasan memandu.

Sebelum ini pernah dilaporkan bahawa sebuah enjin yang diubah suai daripada enjin V8 4.4 liter twin-turbo (juga digunakan pada M550i xDrive) akan digunakan untuk M5 baru ini, dan ia dikata dapat memberikan lebih kuasa berbanding pesaingnya, Mercedes-AMG E 63 S4Matic+ (603 hp and 850 Nm). Namun, kita masih perlu menunggu penampilan rasminya tidak lama lagi.