Ferrari 812 Superfast bakal dilancar di M’sia 24.08 ini

Naza Italia telah menyiarkan promo mengenai Ferrari 812 Superfast yang dijangka bakal dilancarkan di Malaysia pada 24 Ogos ini. Model ini mula diperkenalkan di peringkat dunia pada Februari lalu, yang disifatkan sebagai model Ferrari paling berkuasa dan terpantas dalam sejarahnya. Jentera baharu ini bukan sahaja menampilkan banyak ciri yang inovatif, bahkan mengimbau kembali sejarah kegemilangan yang tercipta oleh Prancing Horse pada 1947, iaitu 70 tahun yang lalu.

Ia juga juga adalah ciptaan era baharu di dalam sejarah 12-silinder Ferrari, seperti mana legasi bagi F12berlinetta dan F12tdf. Jentera prestasi tinggi ini dikuasakan oleh enjin baharu 6.5 liter natural-aspirated V12 yang menghamburkan kuasa sehingga 800 PS (789 hp) pada takat 8,500 rpm dan tork pula 718 Nm pada 7,000 rpm, dengan capaian yang lebih signifikan sebanyak 80% apabila mencecah 3,500 rpm.

Bagi pengendalian yang lebih memberangsangkan, 812 ini turut digandingkan dengan Side Slip Control (SSC) versi 5.0, memberikannya powersliding yang lebih mudah. Selain itu, ia turut menampilkan Virtual Short Wheelbase (PCV) 2.0, iaitu sistem stereng empat-roda yang pertama kali diperkenalkan menerusi F12tdf. Dan buat pertama kalinya juga, Ferrari memperkenalkan stereng kuasa elektrik menerusi 812, berbanding kotak stereng hidraulik.

GALERI: Ferrari 812 Superfast

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required