Yamaha NVX 155 dengan grafik istimewa oleh HLYM

Yamaha NVX 155 dengan grafik istimewa oleh HLYM

Skuter Yamaha NVX 155 sememangnya menjadi bualan ramai sejak ia dilancarkan bulan lalu. Pengedar rasmi motosikal Yamaha di Malaysia iaitu Hong Leong Yamaha Sdn Bhd (HLYM) sedar akan perkara ini dan cuba menghangatkan lagi keadaan dengan penampilan tiga model dengan grafik khas ini.

Sebelum anda terus melompat untuk menempah model ini di kedai, biar kami beritahu bahawa ia hanyalah unit khas yang dikeluarkan untuk pameran, dan bukannya untuk jualan. Walaubagaimanapun, anda masih boleh melihatnya lebih dekat di pusat pameran GTMax di Taman Sri Muda, Shah Alam hujung minggu ini.

Dalam keadaan asal, Yamaha NVX 155 yang menggunakan enjin 155 cc BlueCore dengan teknologi VVA dijual pada harga RM10,500, termasuk GST dan ia menawarkan tunggangan yang lebih sporty berbanding sebuah lagi skuter Yamaha yang menggunakan enjin sama iaitu Yamaha NMax.

Antara kelebihan model NVX 155 ini adalah ia 18 kg lebih ringan berbanding NMax dan dilengkapi dengan ciri berteknologi seperti sistem tanpa kunci dan meter digital penuh berukuran 5.8 inci. Kuasa yang mampu dihasilkan oleh skuter ini adalah 14.8 hp dan 13.8 Nm tork.

Anda juga boleh membaca artikel pandu uji kami berkenaan Yamaha NVX 155 di sini, dan ia ditawarkan dalam pilihan tiga warna iaitu biru, merah dan hitam. Ketibaan Yamaha NVX 155 memberi saingan terus kepada sebuah skuter keluaran Honda iaitu PCX 150.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required