Nissan 370Z 2018 dipertingkat dengan klac Exedy

Nissan 370Z 2018 dipertingkat dengan klac Exedy

Bagi tahun 2018, Nissan 370Z telah diperbaharui dengan sedikit perubahan estetik untuk menjadikannya lebih ‘kontemporari’. Model dua pintu pengganti kepada 350Z ini telah berada di dalam pasaran sejak tahun 2009.

Perubahan bahagian luar kenderaan ini boleh dilihat pada lampu hadapan yang mempunyai lapisan gelap, kemasan hitam pada pembuka pintu dan bampar belakang, serta lampu kombinasi di belakang (untuk model Nismo sahaja). Rekaan rim 19 inci baru turut ditampilkan untuk semua varian, manakala pilihan warna turut ditambah dengan warna merah metalik.

Di sebalik badannya, spesifikasi mekanikal 370Z masih lagi sama seperti sebelum ini, dengan menggunakan enjin V6 NA 3.7 liter berkuasa 323 hp secara standard, atau 350 hp untuk versi Nismo. Enjin ini dipadankan dengan sama ada kotak gear automatik tujuh kelajuan atau manual enam kelajuan, yang diperbaharui dengan klac berprestasi tinggi daripada Exedy.

Versi manual tiga pedal ini juga menampilkan ciri Synchro Rev Control seperti model sebelum ini, yang dapat membantu penurunan gear dengan melakukan blip untuk menyamakan putaran enjin semasa memperlahankan kenderaan. Di dalam, 370Z baru ini mendapat pilihan tambahan sistem hiburan dan informasi NissanConnect Premium, yang termasuk skrin sesentuh tujuh inci, navigasi satelit, pemain DVD dan kamera undur.

Nissan 370Z 2018 yang dipertingkat ini boleh didapati terus di Eropah, manakala versi Nismo dan Roadster kekal tidak berubah untuk pasaran tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required