BMW Concept X7 iPerformance – SUV yang terletak atas daripada X5, versi produksi keluar pada 2018

BMW Concept X7 iPerformance – SUV yang terletak atas daripada X5, versi produksi keluar pada 2018

BMW Concept X7 iPerformance telah pun dipertontonkan di Frankfurt dan ia memberikan gambaran apa yang akan dikeluarkan oleh syarikat dari Jerman itu – sebuah SUV perdana yang terletak lebih tinggi daripada X5. BMW juga telah mengumumkan bahawa versi produksi bagi BMW X7 ini akan diperkenalkan pada tahun 2018.

Paling menonjol pada kereta ini sudah tentu adalah grilnya, yang melibatkan jeriji menegak dan bersaiz besar. Lampu utama jenis lazer yang digunakan pula berbentuk nipis dengan terdapat pencahayaan X berwarna biru di dalamnya. Di bawah gril ini, terdapat kemasan melintang yang bersambung di hujung dengan bukaan udara besar. Rim yang digunakan pula bersaiz 23 inci.

Pada bahagian belakang, lampu LED berbentuk L yang digunakan bersambung di bahagian tengah dengan satu jalur kemasan krom, manakala bukaan udara di penjuru bampar mempunyai konsep yang sama dengan bampar hadapan. Melalui gambar dari atas, SUV ini juga dilihat mempunyai bumbung panoramik yang luas.

Menurut BMW, saiz X7 yang besar memberikan ruang yang lebih luas di bahagian dalam dan tidak dapat ditandingi oleh mana-mana model BMW lain sebelum ini. Ia menggunakan formasi tempat duduk 2-2-2 dan setiap satunya terletak berasingan. Bahagian bawah tempat duduk ini dibalut dengan kulit berwarna gangsa manakala separuh lagi berwarna putih.

Bahagian kokpit SUV ini menggunakan rekaan biasa yang sudah biasa bagi BMW. Garisan yang ada menampakkan sambungan antara papan pemuka dan panel pintu, manakala keududukan tempat duduk ditinggikan supaya pengguna lebih mudah memandang jalan. Di bahagian tengah, terdapat skrin sesentuh 12.3 inci.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required