Honda Shuttle dipertingkatkan dengan teknologi Sensing, sistem i-DCD turut diberi penambahbaikan

Honda Shuttle dipertingkatkan dengan teknologi Sensing, sistem i-DCD turut diberi penambahbaikan

Honda Shuttle, atau sebelum ini dikenali sebagai Fit Shuttle, telah menerima beberapa peningkatan untuk pasaran negara kelahirannya, Jepun. Walau bagaimana pun, peningkatan ini tidak langsung melibatkan imej dalaman dan luarannya. Shuttle ini mula dijual di Jepun sejak Mei 2015.

Ia kini didatangkan dengan teknologi Honda Sensing yang dijadikan elemen standard bagi semua variannya. Sama seperti varian tertinggi CR-V yang kita terima, ia turut menggunakan rada bergelombang milimeter dan kamera monokular yang diletakkan di atas cermin hadapan untuk Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist System, Road Departure Mitigation, Collision Mitigation Braking System, Forward Collision Warning (FCW) dan Adaptive Cruise Control (ACC) dengan fungsi Low Speed Follow (LSF).

Selain itu, versi hibrid bagi Shuttle kini turut menambahbaik sistem Sport Hybrid i-DCD (Intelligent Dual-Clutch Drive), seperti mana yang sama dengan Jazz Hybrid dan City Hybrid untuk pasaran Malaysia. Dengan ujian ketahanan yang dikendalikan di Malaysia, ia turut menerima kelebihan bagi peningkatan keupayaannya.

Bagi enjin bukan hibrid yang menerima enjin 1.5 liter NA dan kotak gear CVT, bagi pasaran Jepun ia turut didatangkan dengan versi AWD. Lain-lain peningkatan kecil yang dilakukan termasuklah menambah sistem infotaimen yang mampu menyokong sambungan Apple CarPlay dan Android Auto, serta didatangkan dengan lampu kabus LED. Harga dari 1.7 hingga 2.5 juta yen (RM64,727 hingga RM95,203).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required