Bagaimana rupa Vespa jika ia bukan sebuah skuter? Ini enam contoh bayangan yang dilukis secara digital

Bagaimana rupa Vespa jika ia bukan sebuah skuter? Ini enam contoh bayangan yang dilukis secara digital

Dalam pasaran motosikal, terdapat pelbagai nama atau kategori yang diberikan berdasarkan bentuk atau kegunaan masing-masing. Antaranya seperti cruiser, easy rider, cafe racer, bobber, sports, naked, adventure, touring dan pelbagai lagi. Walaubagaimanapun bagi Vespa yang telah wujud sejak tahun 1946, motosikal mereka sentiasa mempunyai bentuk sebuah skuter, walaupun ada di antaranya (model-model awal) menggunakan transmisi manual.

Sebuah syarikat pengedar motosikal Harley-Davidson di United Kingdom, iaitu Jennings Harley-Davidson telah menunjukkan daya kreativiti dengan membayangkan bagaimana sekiranya Vespa menghasilkan motosikal berbentuk selain skuter, dan ia diterjemahkan kepada lukisan digital. Enam contoh dihasilkan dan mungkin ada di antaranya kelihatan terlalu unik bagi sesetengah orang.

Daripada semua rekaan Vespa chopper, sports, touring, off-road, cafe racer dan Tron yang dihasilkan ini, beberapa konsep rekaan unik Vespa dikekalkan iaitu kepuk hadapan, pelantar letak kaki dan panel belakang yang menggelembung. Kelengkapan lain, berserta enjinnya juga dilihat diubah mengikut kesesuaian.

Bagaimana rupa Vespa jika ia bukan sebuah skuter? Ini enam contoh bayangan yang dilukis secara digital

Sebagai contoh, Vespa chopper yang dihasilkan dalam lukisan digital ini mempunyai pemegang tinggi, fork lebih condong dan kedudukan yang menyandar, manakala enjinnya pula dilihat mempunyai tali sawat yang terdedah seperti kebanyakan chopper ubah suai yang berada atas jalan.

Bagi Vespa cafe racer pula, anda boleh melihat pada kepuk hadapannya, lampu utama berbentuk bulat disepadukan sekali, dan ia mempunyai cermin sisi di hujung pemegang, tempat duduk rata, enjin boxer seperti model BMW klasik serta ekzos beralun seperti unit Leo Vince.

Anda boleh melihat contoh-contoh lain yang dihasilkan oleh Jennings Harley-Davidson ini melalui galeri yang berada di bawah. Ada yang menarik perhatian anda atau mahu cuba ubah suai Vespa menjadi sebegitu?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required